IVF 2024
Heej!
Följs gärna åt!! 🌻
Relaterar mycket till dig och delar ganska lik resa. Jag är 30 år, har pcos och min kille har något nedsatta spermier. Vi började försöka naturligt (utan först och sen med ägglossningstest) när jag var 27 år, hade också en dröm om att få barn innan 30. Efter 6 mån fick jag reda på att jag hade pcos. Hade använt p-ring i typ 12 år så inte fattat det själv. Jag testade letrozolbehandling med VUL-kontroller som inte gav något. Pga ett jättetidigt missfall var vi tvungna att vänta ett år på IVF-ansökan men fick ääääntligen påbörja det i oktober 2024. Hade äggplock 29 oktober med 20 ägg, 19 mogna och 11 befruktade. Får imorgon reda på hur många som hamnar i frysen. Så läskigt!!! Fick likt dig inte överföra direkt pga överstimuleringsrisk. Så nu väntar jag 1. På om vi fick nått till frysen och 2. På att mensen ska komma så vi får påbörja letrozolbehandling och så att vi ev. kan sätta in ett embryo innan jul.
Så mixade känslor - hopp, rädsla och uppgivenhet på samma gång. Men let's do this together!