Inlägg från: Anonym (U) |Visa alla inlägg
  • Anonym (U)

Varför köpa graviditetstest som skapar förvirring?

Alla är vi olika.

Marknaden styrs av utbud och efterfrågan.

Ett digitalt test är inget annat än ett vanligt test med extra bling som kostar extra. De digitala har för övrigt ofta veckoindikator som inte är särskilt tillförlitlig och så kan det leda till stress och oro i onödan. För mig är digitala tester onödiga, men jag klandrar inte dem som föredrar det. 

För mig har det varit utmärkt att ha ett gäng billiga tester som tillsammans kostar lika mycket som ett enda digitalt test. Blev det inget den månaden har jag kvar till nästa. Och blev det ett positivt test går det att testa varannan/var tredje dag ett par gånger för att se att HCG-nivåerna blir högre och inte avtar (dvs missfall på gång).

Jag tror inte riktigt på det där med att racka ner på andra bara för att man har olika prioriteringar, och förutsätta saker om andras tankar och känslor som man inte har någon aning om.

• Anonym (U)

FL är verkligen fullspäckat med personer som tillskriver andra människor egenskaper, tankar och känslor som de inte har någon aning om, oftast i kombination med ordmärkande och att man tar saker helt ur sitt sammanhang.

Jag har inte sett särskilt mycket tecken i forumen på att gravida människor som testar är hysteriska. Däremot nyfikenhet och kanske viss otålighet, samt något att göra medans man väntar (interagera med andra). Kanske det är för att jag en lugn person. Men jag upplever ofta att människor som dömande mot andra kan vara lite väl snabba i sina slutsatser om andra och dessutom riktiga hejare på att projicera saker. Vad man uttrycker om andra säger även något om en själv.

Svar på tråden Varför köpa graviditetstest som skapar förvirring?