Inlägg från: Anonym (Arg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Arg)

Mitt barn hostar lite, klagomål på förskolan

På mitt barns förskola är det alltid en i personalen som ska klaga på mitt barn hela tiden. Nu senaste ville hon att jag skulle ha mitt barn hemma så barnet hostar ibland. 

Jag går hemma och hör en hostning var 4-6 timme. Fram för allt vid matbordet kan barnet hosta till. Barnet är väldigt pigg och full av energi. 

Och ja barnet hostar ibland men det är inte ett ett hysteriskt hostande. Allmäntillståndet är fortsatt bra. Jag undrar varför denna pedagog jämt ska ha något att kommentera. Frågar jag en annan pedagog så berättar dom att barnet mår toppen och allt bus barnet hittat på. Barnet har full energi även när vi kommer hem. 

Gillar inte personalen barn eller vad är grejen? 

• Svar på tråden Mitt barn hostar lite, klagomål på förskolan
  • Anonym (Arg)

Mitt barn har hostat EN gång idag, barnet åt gurka. Jag vägrar ha barnet hemma på måndag. 

• Anonym (Arg)
    Anonym (Asså grejen är) skrev 2024-11-02 23:09:28 följande:
    Grejen är att de säkert inte vill ha dit sjuka barn eftersom de lätt kan smitta ner andra och personalen. 

Men sånt får man ju för fan räkna med om man väljer att utbilda sig till förskolelärare eller pedagog. Det ingår i jobbet att barn är sjuka mycket. 

Men va är definitionen på sjuk då menar du? Att man hostar en gång var 4-6e timme och hostar när man äter middag och lunch? 

Om mitt barn skulle vara sjuk skulle jag inte lämna barnet på förskolan för att det är mycket elakt mot barnet. Men om jag är hemma med ett friskt barn som hoppar omkring och hostar var 4-6e timme då lär jag aldrig kunna lämna in barnet på förskolan igen.

• Anonym (Arg)
    Anonym (Asså grejen är) skrev 2024-11-02 23:19:33 följande:
    Ja men de är väl paranoida. De ser hosta som ett tecken på att ditt barn kan vara i en tidig fas av sjukdom, alltså smittsam. 

Jag förstår hur de tänker samtidigt som det är en självklarhet att jobba med sjuka barn när man arbetar på förskola. Sånt ingår i jobbet. Bara att köra influensavaccination årligen, ät c vitamin + d vitamin + zink tillskott och hoppas på det bästa. 

Jag hade en kort karriär inom förskolan. Men jag blev inte speciellt sjuk. 
    Ja men när jag är inne på förskolan nu så hostar däremot många andra barn där istället. Då blir man ju fundersam. För mitt barn hostar inte men majoriteten av alla andra barn håller på att hosta så att dom håller på att spy? dessa barn kanske borde skickas hem före mitt barn då. För jag verkligen fokuserar på att höra mitt barns hostningar? det blir inte många gånger under en dag. 
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Frisvo) skrev 2024-11-03 09:49:53 följande:
    Inget att bry sig om.

Många inom barnomsorgen har synen att ett mindre barn är ett bra barn. Har inte egentligen med att de inte gillar barn att göra utan att de är lata. Färre barn betyder mindre jobb.
    Det är riktigt elakt och rubbat. Mitt barn hämtas dessutom senast 13:30 för att min partner börjar jobba senare än mig och jag sitter och jobbar på morgonen.

Barnet lämnas mellan 9:00-09:30.

Jag kan inte se att just vår familj är den som belastar personalen mest.
Svar på tråden Mitt barn hostar lite, klagomål på förskolan