Anonym (Lycklig Q) skrev 2024-11-04 08:44:53 följande:
Du har delvis rätt. Men jag kan inte hålla med dig helt.
För mig är det stor skillnad mellan slidorgasm och klitorisorgasm.
När jag var yngre och mindre erfaren kände jag inte till denna skillnad och jag hade nog endast fått uppleva klitorisorgasm.
Nu har jag lärt mig att jag kan få slidorgasm av penetration.
Båda dessa typer av orgasmer är viktiga för mig. Jag vill inte vara utan någon av dem.
För att en man ska kunna ge mig orgasm, den ena eller den andra så måste det vara en man som jag gillar, som har de personliga egenskaper som jag gillar och han måste veta hur han ska göra rätt för att det ska passa för mig.
Jag håller med dig om att sexleksaker för klitorisstimulans kan vara både kul och bra som omväxling.
Däremot fungerar det inte för mig med de penetrerande leksaker jag har provat. Vid penetrerande sex, för att jag ska kunna njuta till klimax, i det fallet vill jag bara ha äkta vara, en riktig man som älskar med mig och att han är välutrustad. Då brukar det fungera utmärkt.
För att jag ska få orgasm genom penetrering är en av de personliga egenskaperna som behövs att han är välutrustad, i kombination med att han vet hur göra rätt eller att han är intresserad att tillsammans med mig lära sig hur han ska vara och göra för att det ska passa mig.
Men om han inte är välutrustad så kan jag tyvärr inte komma av penetration enbart.
Så i det fallet spelar storleken en avgörande roll för mig.
Då hoppas jag att du förstår problemet, sett ur min egen synvinkel då.
Håller med om detta men vill också tillägga att för mig är det visuella viktigt. Blir helt enkelt kåt av se en rejäl kuk.