Inlägg från: Anonym (Värdighet framförallt.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Värdighet framförallt.)

Börjat dejta - hur länge ska man vänta med sex?

Hade väntat tills jag var säker på att det är en god och seriös man jag har att göra med och tills jag lärt känna honom tillräckligt väl, både i samtal med killen själv och hans närmaste.
    Jag delar inte min kropp med män som inte förtjänar det. Nån billig reavara vill man knappast göra sig till om man har nån självrespekt att tala om. Detsamma gäller för mannen. Skulle aldrig gå vidare med nåt slödder som krävde sex efter typ tre dejter. Horbockar är inget som lockar precis.

Hade väntat tills jag var säker på att det är en god och seriös man jag har att göra med och tills jag lärt känna honom tillräckligt väl, både i samtal med killen själv och hans närmaste.
    Jag delar inte min kropp med män som inte förtjänar det. Nån billig reavara vill man knappast göra sig till om man har nån självrespekt att tala om. Detsamma gäller för mannen. Skulle aldrig gå vidare med nåt slödder som krävde sex efter typ tre dejter. Horbockar är inget som lockar precis.

Anonym (Kvinna 45) skrev 2024-11-02 11:10:13 följande:
    Jag förstår vart du vill komma, men med detta förhållningssätt använder du din kropp som en förhandlingsvara. Kanske inte riktigt det du vill uppnå, va? 
    Nej, så ser inte jag det. När jag pratar om billigt beteende så är det inte pengar jag syftar till utan om exklusivitet och att värdera sex som något högre än ett simpelt naturbehov, likt att gå på toaletten. Jag är ingen mänsklig toalett för andra att tömma sig i och tänker således inte heller låta mig behandlas som en sådan. Nåde den man som behandlade en så säger jag bara. 

Män som ska vara närgångna och påflugna redan på tredje dejten låter inte särskilt seriösa heller. Men det är inte min olycka utan snarare TS så struntsamma. Don't say I didn't warn ya TS. 
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-02 11:24:59 följande:
    Vad är det för konstig inställning? Alla gör som de vill, men jag och min man är inga reavaror för att vi lång tredje gången vi träffades. Vi har varit varandra trogna i 15 år. Vi hade båda haft partners innan, men inte jättemånga, och vi träffades i 30-årsåldern, så det är ju inte så konstigt att vi hade ett förflutet.

Jag har alltid varit väldigt selektiv i val av partner. Har sällan velat ha sex direkt, men väntar inte bara för sakens skull. Det är självrespekt och värdighet för mig.
    Det är inte selektivt i mina ögon att ha sex på tredje dejten. Det ger inga seriösa vibbar att släppa till för någon efter så kort tid, iallafall inte om det handlar om en person som man inte kände sen innan dejtandet.

För mig är det ett billigt beteende och skulle därför aldrig dejta en sådan man. En man som verkligen uppskattar min person kan gott vänta med det sexuella. Det finns viktigare ting än yta och köttsligt umgänge. 
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-02 11:37:09 följande:
    Jag skrev selektiv i val av partner. Framgick inte det?

Jag har aldrig legat runt. Jag lägger inga värderingar i det, men jag jag inte haft så många partners. Men när jag väl gillar någon, och han gillar mig, behöver jag inte vänta länge.

Uppenbarligen var både jag och min man seriösa, eftersom vi har varit tillsammans i 15 år.

Sex är inte allt nej, men heller inget skamligt eller fel.
    Pratade inte om dig utan om män vilket uppenbarligen inte framgick det heller.
    Bryr mig inte om vad kvinnor gör eftersom jag är ointresserad av att dejta dem.

Och nej, tror fortfarande inte att sexpåflugna män i regel är särskilt seriösa när det kommer till riktiga relationer, även om enstaka undantag kan finnas. 

Jag tycker att sex är rätt skamligt och, framförallt, fullkomligt meningslöst utan kärlek, substans och en uppbyggd relation sen långt innan. Då blir det inte mer än ett billigt apbeteende i mina ögon. Men vi tycker olika helt enkelt. 
    Anonym (Fia) skrev 2024-11-02 11:43:06 följande:
    Typiska argument från en kvinna som inte har någon egen sexualitet.
    Typiskt korkad och nedlåtande kommentar från någon som inte värderar sex på samma sätt som jag tydligen. 
    Anonym (Fia) skrev 2024-11-02 11:46:22 följande:
    Med den inställningen, hur kom du fram till att du var rätt person att ge råd i den här tråden?
    TS bad om råd och jag har lika stor rätt som du att uttala mig i frågan. Finns inget som säger att min selektivitet skulle vara värre än någon annans råd, t.ex. dina.
    Anonym (Fia) skrev 2024-11-02 11:48:45 följande:
    Jag värderar sex och mina egna behov högt. Jag tycker inte att sex är skamligt och skulle aldrig uttrycka mitt sexliv som något för att en man ska få tömma sig i mig. Det är inte jag som har låsningar. 
    Vill man inte bli utnyttjad av en man så gör man bättre i att vänta tills man vet var man har mannen. Annars är risken hög att man blir just utnyttjad för sex och sen dumpad. 
    Anonym (Kvinna 45) skrev 2024-11-02 11:46:28 följande:

Så. 

Och män som Satsar på sådana kvinnor undrar sedan varför relationen är sexlös efter ett tag. 

Löjligt icke-argument. Att vänta tills man vet att det är en seriös man och vara selektiv innebär inte att man är sexlös eller vill leva i ett sånt förhållande. Dumheter.
    Anonym (Em) skrev 2024-11-02 11:46:43 följande:
    Exakt min tanke också!
    Då är du lika inskränkt som den du svarade. Att vänta tills man vet att killen är seriös har inget med nån sexlöshet att göra. Igen, rena dumheter. 
Svar på tråden Börjat dejta - hur länge ska man vänta med sex?