• nihka

Ännu en som väntar på svar från er mods

Mayjel skrev 2024-11-02 07:30:37 följande:
    Ännu en som väntar på svar från er mods

Jag har skrivit till forumsvärden ett flertal gånger under de senaste två veckorna och ännu inte fått svar på mina senaste anmälningar av trådar?

Var är ni? Det känns inte som att ni tar oss medlemmar på allvar när ni ignorerar oss?

Gå in på mejlen till den mejljadress du uppgav när du skapade ditt konto. Automatiserade mejl på alla anmälningar både de som godtas och avslås hittar du där.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Mayjel skrev 2024-11-02 09:54:27 följande:
    Detta är vad jag har gjort efter varje anmälning men det är inte alltid man fått svar eller så har det inte funnits rätt alternativ till varför jag anmälde inlägget. 

Det har hänt att jag anmält inlägg för tveklöst grova personangrepp och så har jag fått till svar att "detta faller inte under kategorin övrigt" och detta gör mig lite irriterad. Det finns liksom inget alternativ som heter personangrepp så vad ska jag annars ange som skäl? 

Det är vid sådana tillfällen som jag kontaktat moddar och forumsvärd privat för att lämna mina klagomål. Då har de hjälpt mig tack och lov. 

Även nu idag fick jag äntligen svar från modsen igen så problemet är löst. 
    Det betyder inte att du nödvändigtvis har valt "fel" kategori utan att det inte var ett tillräckligt tydligt personangrepp. För att räknas som personangrepp måste det finnas en tydligt utpekad person och angreppet måste vara riktat mot dennes person som till exempel "Du är fet och ful" eller "Du är en idiot".

Så bra då!
  • nihka
    Mentat skrev 2024-11-10 10:06:20 följande:
    Hoppar in: Nix, där finns ingenting när man anmäler övertramp. För länge sedan kom det ett mail dit men inte de senaste åren. Mailkontot är aktivt. Något på FL:s site verkar inte fungera.
    Fungerar iaf för mig. Har du kollat i skräpposten?
  • nihka
    Mentat skrev 2024-11-10 15:53:52 följande:
    Det hade man ju kunnat tänka sig, men nej: Jag får ingen återkoppling alls om jag anmäler ett inlägg. Nu är det inget som händer särskilt ofta men jag minns att man förr fick (tämligen intetsägande) svar till mailboxen. Säkert flera år sedan. Det fungerar inte längre.

Någon slags motivering till olika ingripanden har jag dock aldrig sett.
    Gå in på din profil, inställningar, mitt konto och kolla vilken mejladress du har angett. Uppdatera?
  • nihka
    Mayjel skrev 2024-11-02 10:08:37 följande:
    Nej som sagt. Det har rört sig om riktigt grova öknamn (könsord) som riktats mot mig personligen och jag har ändå fått detta dumma svar på mailen. Och inläggen har dessutom blivit borttagna när jag pratat med moddar och forumvärd via PM. 

Det borde läggas till en kategori som handlar just om personangrepp, för att undvika fler av dessa felaktiga bortförklaringar av "automatsvaren". 
    Skriv så här:

Personangrepp: "fitta".
  • nihka
    Mentat skrev 2024-11-10 19:20:30 följande:
    Finns ingen möjlighet att ange mailkonto där. Inte på andra flikar heller. Märkligt.
    Mailadressen jag använder är densamma jag använt i många år.
    OK. I så fall ser det olika ut. Jag har iofs varit medlem i många år så det kan ha ändrat sig.
  • nihka
    Mayjel skrev 2024-11-10 18:00:05 följande:
    Redan gjort det. Brukar alltid citera det specifika textstycke som anmäls. Oftast så funkar det, i vissa fall inte. En annan gång var det ett midogynt pucko som omotiverat kallade mig ?klimakteriekärring? och det påhoppet fick jag anmäla flera gånger, både till mods och forumvärd, innan texten togs bort.

Ibland undrar man om forumets värdar står på idioternas sida i första hand. Man tappar förtroendet.
    Därifrån är det ibland så många personangrepp att det kan vara svårt att hinna med att anmäla. Troligtvis är det lika svårt för modsen att hinna med.
Svar på tråden Ännu en som väntar på svar från er mods