• Mayjel

Ännu en som väntar på svar från er mods

Jag har skrivit till forumsvärden ett flertal gånger under de senaste två veckorna och ännu inte fått svar på mina senaste anmälningar av trådar?

Var är ni? Det känns inte som att ni tar oss medlemmar på allvar när ni ignorerar oss?

• Svar på tråden Ännu en som väntar på svar från er mods
  • Mayjel
    Anonym (Då får du vänta) skrev 2024-11-02 07:37:01 följande:

Jag skrev för 1år sen, men fick inget svar alls.

Så behöver det inte bli. Jag skrev med en forumsvärd för ett par veckor sen och samma forumsvärd svarade på en annan medlems efterlysning i en tråd för ett par dagar sen.

Kan forumsvärd svara den medlemmen så borde även jag få svar.
  • Mayjel
    Anonym (Äh) skrev 2024-11-02 08:38:45 följande:

Att få svar om anmälningar är väl inte nödvändigt? Fortsätt anmäla, du märker om trådarna försvinner. Om de inte gör det så kommer mods naturligtvis inte sitta och förklara sig inför dig eller någon annan.

Jo, det är nödvändigt om anmälningarna aldrig når fram p.g.a. systemfel eller annat. Då kan man kontakta forumvärd eller moderator privat. Har funkat förut iaf.
  • Mayjel
    Anonym (Äh) skrev 2024-11-02 08:55:38 följande:
    Hur vet du att de inte når fram?
    Därför att jag brukar få svar (oftast tacksvar) från modsen för varje inlägg jag anmäler. Några gånger har det hänt att svaret uteblivit och då misstänker jag att min anmälan aldrig nådde fram. 
  • Mayjel
    Anonym (Då får du vänta) skrev 2024-11-02 09:03:43 följande:
    Tacksvar? Är du modsens gullegris?
    Nu är du bara löjlig. 

Det är rutin för modsen att ge ett tack till de medlemmar som anmäler trådar och inlägg som inte hör hemma på forumet. 
  • Mayjel
    Anonym (Äh) skrev 2024-11-02 09:08:22 följande:
    Jag har aldrig någonsin under alla mina år på FL fått ett enda meddelande om inlägg eller trådar som jag anmäler.
    Då var det nog längesen du anmälde ett inlägg. Jag har fått svar de allra flesta gånger. Bara att öppna sin mail och kolla. 
  • Mayjel
    Anonym (Äh) skrev 2024-11-02 09:16:47 följande:
    Ja det var senast igår det. Anmälde ett flertal kommentarer för att personen var stor i käften mot precis allt och alla i tråden. Bara då de som var över gränsen, inte allmänt sur attityd så klart.
    Jaha. Jag är knappast den enda som får svar från moderatorerna av alla som kan tänkas anmäla. Det låter inte troligt. 

Det hela har också löst sig nu för min del. Fick just svar på mailen, inte från forumvärd men från modsen. De lyssnade vilket jag är tacksam för. 
  • Mayjel
    Anonym (Äh) skrev 2024-11-02 09:25:45 följande:
    När du skrev om "meddelande" så trodde jag att du menade via FL-sidan. Mail har jag fått några gånger i perioder, men oftast inte alls. Jag antar däremot inte att anmälningarna inte går igenom i systemet, bara att deras automatiska svarsservice inte alltid funkar. Det är ju inte levande personer som sitter och skriver de där tackmailen liksom.
    Whatever. Jag fick nyss svar iallafall och gissar att det kan ha något att göra med att någon sett denna tråd. Forumvärden har jag pratat med direkt i PM och det var definitivt en levande person. Kanske var det hon. 
  • Mayjel
    Anonym (Äh) skrev 2024-11-02 09:25:45 följande:
    När du skrev om "meddelande" så trodde jag att du menade via FL-sidan. Mail har jag fått några gånger i perioder, men oftast inte alls. Jag antar däremot inte att anmälningarna inte går igenom i systemet, bara att deras automatiska svarsservice inte alltid funkar. Det är ju inte levande personer som sitter och skriver de där tackmailen liksom.
    Whatever. Jag fick nyss svar iallafall och gissar att det kan ha något att göra med att någon sett denna tråd. Forumvärden har jag pratat med direkt i PM och det var definitivt en levande person. Kanske var det hon.
  • Mayjel
    Anonym (Äh) skrev 2024-11-02 09:34:18 följande:
    Via FL ja, mailen är automatiska utskick.
    Det tror jag inte, inte alltid. Svaren som skickats till min mail har inte alltid sett likadana ut. Minns en gång när de begärde nån sorts bevis av mig för att kunna plocka bort ett inlägg och då lät de lite mer vardagliga till talet. 
  • Mayjel
    Anonym (Äh) skrev 2024-11-02 09:42:08 följande:
    Bevis....? Det borde räcka med att läsa inlägget/tråden.

De mail jag har fått har kommit i ett par olika varianter. Antingen bekräftelse på borttagen kommentar eller tråd, eller meddelande att de inte plockat bort kommentar eller tråd.
    Det räckte inte i mitt fall. Ibland kräver de bevis för att kunna plocka bort ett otillåtet inlägg. 
  • Mayjel
    nihka skrev 2024-11-02 09:45:32 följande:
    Gå in på mejlen till den mejljadress du uppgav när du skapade ditt konto. Automatiserade mejl på alla anmälningar både de som godtas och avslås hittar du där.
    Detta är vad jag har gjort efter varje anmälning men det är inte alltid man fått svar eller så har det inte funnits rätt alternativ till varför jag anmälde inlägget. 

Det har hänt att jag anmält inlägg för tveklöst grova personangrepp och så har jag fått till svar att "detta faller inte under kategorin övrigt" och detta gör mig lite irriterad. Det finns liksom inget alternativ som heter personangrepp så vad ska jag annars ange som skäl? 

Det är vid sådana tillfällen som jag kontaktat moddar och forumsvärd privat för att lämna mina klagomål. Då har de hjälpt mig tack och lov. 

Även nu idag fick jag äntligen svar från modsen igen så problemet är löst. 
  • Mayjel
    nihka skrev 2024-11-02 10:05:06 följande:
    Det betyder inte att du nödvändigtvis har valt "fel" kategori utan att det inte var ett tillräckligt tydligt personangrepp. För att räknas som personangrepp måste det finnas en tydligt utpekad person och angreppet måste vara riktat mot dennes person som till exempel "Du är fet och ful" eller "Du är en idiot".

Så bra då!
    Nej som sagt. Det har rört sig om riktigt grova öknamn (könsord) som riktats mot mig personligen och jag har ändå fått detta dumma svar på mailen. Och inläggen har dessutom blivit borttagna när jag pratat med moddar och forumvärd via PM. 

Det borde läggas till en kategori som handlar just om personangrepp, för att undvika fler av dessa felaktiga bortförklaringar av "automatsvaren". 
  • Mayjel
    nihka skrev 2024-11-10 16:26:34 följande:
    Skriv så här:

Personangrepp: "fitta".
    Redan gjort det. Brukar alltid citera det specifika textstycke som anmäls. Oftast så funkar det, i vissa fall inte. En annan gång var det ett midogynt pucko som omotiverat kallade mig ?klimakteriekärring? och det påhoppet fick jag anmäla flera gånger, både till mods och forumvärd, innan texten togs bort.

Ibland undrar man om forumets värdar står på idioternas sida i första hand. Man tappar förtroendet.
  • Mayjel
    nihka skrev 2024-11-10 20:10:37 följande:
    Därifrån är det ibland så många personangrepp att det kan vara svårt att hinna med att anmäla. Troligtvis är det lika svårt för modsen att hinna med.
    Skitforum! Ingen som hjälper en från alla avskum och nättroll som samlats här på sistone. Så trött på allt.
Svar på tråden Ännu en som väntar på svar från er mods