Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-11-02 11:42:48 följande:
Hon har sin trygghet i sin bästa kompis. Hon förlorade sin andra bästa kompis i en trafikolycka när hon var 19. Sedan träffa hon Emma kort efter det och efter det har dom varit oskiljaktig. Hon och kompisen som dog då hon var 19 hade hon känt sedan hon var 3 år. Tycker folk drar väldigt förhastade slutsatser här. Min dotter kan även ligga och gråta massor över att det tagit slut med en kille och då har Emma även ringt mig ibland om vad vi kan göra. Så jag tycker att min man är elak i detta. Han prata med mig som jag är blind, naiv och dum i huvudet. Min dotter har lidit av psykisk ohälsa under många år, särskilt i tonåren. Vi gick på bup för 12 års ålder och hon gillar inte att vara själv. När hon inte är hos Emma så kommer hon hem till oss också. Så jag ser det mer som att min dotter är oförmögen att vara ensam.
Hon är samtidigt vuxen och jag är glad att hon har någon hon kan umgås med. Men tror knappast att hon skulle bli helt knäckt av hjärtesorg så vi behövt hjälpa henne till en läkare för att få ångestdämpande om hon nu skulle vara kär i Emma. Jag tror faktiskt inte det. Min nya man var inte med innan utan vi träffades när min dotter va 21! Han var inte med innan och därför tycker jag det är fel att han drar massa konstiga slutsatser om vad deras relation handlar om. Som att han typ gick igång på detta. Så jag är förtvivlad över att han är okänslig och oförstående och inte kan tänka rationellt.
Förtvivlad...? Du har inte funderat på att ditt eget dåliga mående kan ha präglat din dotters osäkerhet?
Du drar på sjukt stora växlar här. Antagligen är hon bisexuell och självklart skulle din dotter bli helt förstörd om Emma försvann ur hennes liv, oavsett deras relationsstatus. Du behöver inte vara upprörd på din nya man, det kan mycket väl vara så att han ser deras relation för vad den är och att du själv kan ha totalt fel.
Släpp det här nu och be din man ha en trevligare ton mot dig i fortsättningen. Han behöver inte idiotförklara dig bara för att du inte ser samma som honom.