Inlägg från: Anonym (Förtvivlad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förtvivlad)

Min man anklagar min dotter för att vara lesbisk!

Min man sa idag att han tror att min dotter som är 25 år är tillsammans med sin kompis som är 29. 

Dom gör allt tillsammans. Bor i stort sätt ihop, delar garderob, när man frågar min dotter vad hon ska göra i helgen så handlar det alltid om VI ska. Och VI är alltid Emma, som är hennes kompis. Emma och min dotter startade eget företag i mars i år för att dom skulle få umgås mer med varandra. Spelar ingen roll vilken  dag man frågar min dotter om vad hon ska äta till middag så blir alltid svaret VI (hon och Emma) ska äta halloumiburgare eller något.

Jag ser det här som att dom är tajta men absolut inte att dom har en kärleksrelation. Min man säger bara vänta så ska du få se?. 

Är inte detta väldigt taskigt av honom? 

• Svar på tråden Min man anklagar min dotter för att vara lesbisk!
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (Smurfigt som fan) skrev 2024-11-01 20:15:37 följande:

Vad är det för taskigt med det?

För att min dotter gillar män. Hon har haft flera pojkvänner. 

Varför skulle inte min dotter sagt något annars? 

• Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (?) skrev 2024-11-01 20:22:32 följande:
    Det är rätt tydligt att du inte skulle vara ok med det med tanke på orden du använder dig av i trådstarten så det kan ju vara en faktor
    Både jag och hennes pappa har inga problem med detta. Hennes faster är lesbisk och min mormors syster va lesbisk också. 
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (?) skrev 2024-11-01 20:27:07 följande:
    Varför är du då så förtvivlad över dessa anklagelser?

Det kan ju faktiskt ligga något i det han säger men innan hon själv säger något så är det väl bara att låta bli att spekulera 
    Ja jag är förtvivlad över hur han kan vara så elak som spekulerar såhär. Som misstror min dotter 
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (?) skrev 2024-11-01 20:35:17 följande:
    Men lägg ner, misstror?? Han är elak för att han tror att hon kan vara homosexuell.... nää, jag tror nog att du har svans, det är ändå fredag kväll
    Handlade om hur han sa detta. Som att jag verkligen inte fattat någonting av vad som pågår 
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (Nja) skrev 2024-11-01 21:25:23 följande:

Din dotter är bisexuell och bor så gott som ihop med sin flickvän. Din man har räknat ut detta redan och du verkar naiv. Vakna upp och inse att garderoben står på glänt.

dom är bästa vänner! 
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (Problemet?) skrev 2024-11-01 21:43:33 följande:

Vad är problemet? Din dotter kanske har hittat sitt livs kärlek i sin bästa vän. Vad gör det att kärleken är en kvinna? Att hon tidigare varit tillsammans med män spelar ingen större roll. Jag känner flertalet homosexuella som haft kärleksrelationer med det motsatta könet men den verkliga kärleken har de hittat hos en person av samma kön. 

Du säger att det minsann inte spelar någon roll eftersom ni har släktingar som är/varit homosexuella, samtidigt som du går i taket över tanken på att din dotter skulle vara det. 

En fråga, hur många sovrum och sängar finns det i lägenheten din dotter delar med sin vän?

Det är inget problem om hon är lesbisk, handlar om hur min man pratade om detta med mig. Och misstänker att dom delar säng. Vilket jag gjort med mina kompisar, min bror m.m i vuxen ålder 
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (Nja) skrev 2024-11-01 22:51:26 följande:
    Vadå "hur"? Lät han fördomsfull, småkåt, eller vad är egentligen problemet?
    Han lät på tonen som jag var dum i huvudet som är totalt blind för det som pågår. Liksom han sa det inte, men det kändes så i tonfallet. 
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (Nja) skrev 2024-11-01 23:06:23 följande:
    Ok, så problemet handlar alltså inte om din dotter utan om hur han tilltalade dig. Han har inte fel i sak men han hade kunnat uttrycka sig mer taktfullt.
    Jag tror inte det han säger är sant heller utan dom är riktigt nära vänner
  • Anonym (Förtvivlad)
    Hjelm skrev 2024-11-01 23:43:03 följande:

Den enda som är nedlåtande här är du, som uppenbarligen lägger en stark negativ värdering i att din dotter skulle kunna vara i en kärleksrelation med din kvinna. Det verkar inte din man göra, han säger bara att han misstänker att din dotter blivit tillsammans med en av sina kompisar.

Jag tycker inte det är okej att anta massa saker och utgå från att man inte kan ha nära vänskapsrelationer
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (Nja) skrev 2024-11-02 08:30:06 följande:
    Det är ju inte alls det han gör. Han SER hur de är tillsammans och hur de lever ihop. DU är däremot blind tydligen. Förbered dig på en chock den dagen din dotter tittar på dig och med samma ton som din man säger: "Men mamma, vi har varit ihop i flera år, har du inte fattat det än?".
    Nu bor dom inte ihop. Men dom sover hos varandra 3-4 ggr i veckan. Och när dom inte sover hos varandra så träffas dom iaf. 
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (Nja) skrev 2024-11-02 09:43:20 följande:
    Nej, jag vet det, men de LEVER ihop även om de inte delar bostad 100 % ännu. Du kommer väl att vakna en dag du med.
    Fast du menar att man inte kan göra detta med en kompis? 
Svar på tråden Min man anklagar min dotter för att vara lesbisk!