Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Måste jag ersätta?

De har inget case. Som andra tidigare sagt: bryr du dig om dessa människor och vill fortsätta hålla en god relation bör du ersatta dem. Annars kan du skita i dem, de kommer aldrig klara av att avkräva dig ersättning rent juridiskt. Man kan tycka vad man vill om detta (jag vet att folk kommer nedrösta mig) men strikt juridiskt kommer de aldrig komma någonstans. Det är med andra ord helt upp till ditt egna samvete om du vill ersätta dem eller ej.

• felicityporter
    Anonym (Matte) skrev 2024-11-02 08:25:43 följande:
    Den enda jag har dåligt samvete inför är katten som tvingades leva i den miljön. Det är inte mitt fel att de vägrade plocka undan och jag har bara deras ord för att saker gick sönder alls.
    Jag förstår dig! Och självklart måste man plocka undan och kattsäkra hemmet om man ska ha katt, särskilt andras katter som man inte känner. Tänk om de dessutom hade växter som är giftiga för katter framme? Inte helt osannolikt då de inte fattade att man måste vara extremt försiktig med var man placerar sina krukväxter och bör ha dubbelhäftande under alla krukor.
  • felicityporter
    Anonym (Matte) skrev 2024-11-03 08:40:15 följande:
    Tänker inte betala. Hade kunnat sträcka mig till kablarna/det första som gick sönder, men de vill ha ersättning för allt. Det kan de glömma.
    Det tycker jag du gör rätt i! Jag hade förmodligen inte ersatt några kablar heller då de bara verkar försöka köra dig på så mycket pengar de bara kan. Tänk om de dessutom hade några giftiga växter framme så att din katt kunde blivit sjuk eller dö? Vem fan vet med såna människor?
Svar på tråden Måste jag ersätta?