• Anonym (G)

Han borstar inte tänderna!!

Du kan sova i annat rum. Vägra kyssa honom. Se till att alltid hålla avstånd när ni äter, pratar mm. Eller helt enkelt tala om för honom att om han inte skärper sig så kommer relationen ta stryk. Kanske ta slut.

Det är sånt här som blir en deal breaker till slut.

• Anonym (G)
    anonymmedfrågor skrev 2024-10-31 22:58:30 följande:

Ja jo det är ju lätt att resonera så, men det är också det enda problemet vi har, och att göra slut enbart av den anledningen känns ju som en väldigt tråkig förteelse... Känns ju lite småaktigt nästan.

Jag ser det inte som värre än att lusten och kärleken tar stryk av andra orsaker. Det kan handla om fysiska saker som stora kroppsskillnader (behöver inte bara vara vikten) eller mentala saker som beteende och liknande. Vad det än är i en relation som gör att man känner avsmak för sin partner är en giltig orsak att göra slut om den andra skiter fullständigt i att göra förändringar. Sedan att en sådan här mindre allvarlig sak gör att det tar längre tid, det kan man ju förstå, men i slutänden är det frågan om man vill leva med någon som äcklar en och som man inte ens kan dela rum med.
  • Anonym (G)
    Goneril skrev 2024-11-01 12:25:49 följande:
    Är det nödvändigt så får man göra det. Han får uppfatta det precis hur han vill. Alternativet är respass.
    Alternativet är att han lackar ur för att ts leker övervakare/morsa och gör slut. Det hade jag gjort iaf (oavsett orsak). Men det löser iofs problemet också.
  • Anonym (G)
    Goneril skrev 2024-11-01 15:58:04 följande:
    Tillägg; Jag läste att TS knappt kan vistas i samma rum. Då har man passerat alla krav på finkänslighet, det är bara att ryta i. Han har sagt att han "hör" vad TS säger men struntar fullkomligt i det. 
    Lösningen är inte att leka Gestapo utan klargöra att man är på vippen att göra slut för att man nästan kräks så snart man är i närheten av sin partner.
Svar på tråden Han borstar inte tänderna!!