• anonymmedfrågor

Han borstar inte tänderna!!

Hej! Min sambo borstar inte tänderna mer än en gång på ett dygn, och under ledighet ibland inte på en hel helg. Hans andedräkt luktar ibland vedervärdigt, så pass att vi inte kan ha ett samtal eller sova bredvid varandra utan att jag klöks. Jag har lyft detta med sambon mer än fem gånger över en period, men han säger att han hör och förstår mig men inget förändras. Nu är min fråga till er, vad mer kan jag göra?? Det går INTE att ha det som det är nu...

• Svar på tråden Han borstar inte tänderna!!
  • Anonym (G)

Du kan sova i annat rum. Vägra kyssa honom. Se till att alltid hålla avstånd när ni äter, pratar mm. Eller helt enkelt tala om för honom att om han inte skärper sig så kommer relationen ta stryk. Kanske ta slut.

Det är sånt här som blir en deal breaker till slut.

• anonymmedfrågor

Ja jo det är ju lätt att resonera så, men det är också det enda problemet vi har, och att göra slut enbart av den anledningen känns ju som en väldigt tråkig förteelse... Känns ju lite småaktigt nästan.

• Anonym (Mia)

Hur är är med övrig hygien? Hoppar han över det också?

• Dexter dot com

Eftersom han vet om att du mår dåligt över hans bristande munhygien och ändå struntar i ditt mående hade jag lämnat då han faktiskt inte bryr sig och respekterar dig. Det är ju ingen större uppoffring att sköta sin tandborstning.

• Lynx123
    anonymmedfrågor skrev 2024-10-31 22:58:30 följande:

Ja jo det är ju lätt att resonera så, men det är också det enda problemet vi har, och att göra slut enbart av den anledningen känns ju som en väldigt tråkig förteelse... Känns ju lite småaktigt nästan.

Fast det handlar ju inte om en småsak. Det handlar om att en vuxen människa inte kan sköta sin hygien. Att han inte har självrespekt. Att han inte respekterar dig. Det är stora grejer.
  • Anonym (Noterar att...)

Noterar att du har lagt den här tråden i homo/bi/trans. Är din man en transman? Kan ju vara en grej som gör att han känner sig mindre kvinnlig att slarva lite med hygien så det kan vara lite känsligt det där.

• Anonym (G)
    anonymmedfrågor skrev 2024-10-31 22:58:30 följande:

Jag ser det inte som värre än att lusten och kärleken tar stryk av andra orsaker. Det kan handla om fysiska saker som stora kroppsskillnader (behöver inte bara vara vikten) eller mentala saker som beteende och liknande. Vad det än är i en relation som gör att man känner avsmak för sin partner är en giltig orsak att göra slut om den andra skiter fullständigt i att göra förändringar. Sedan att en sådan här mindre allvarlig sak gör att det tar längre tid, det kan man ju förstå, men i slutänden är det frågan om man vill leva med någon som äcklar en och som man inte ens kan dela rum med.
  • SmulanFnulan

Han är alltså en liter barn? Ungefär samma diskussion jag har med mina barn (alla under 5 år). Mysigt.. Not.

• Anonym (Röd pion)

Över 20% av män har för dålig hygien för att kvinnor ska vilja ha dem, enligt senaste undersökningen jag läser.

Man undrar var dert gick snett efter förskolan där man fick lära sig sånt men är de vuxna är det nog för sent.

Hitta ett fungerande exemplar istället, jag känner autister som har bättre hyfs än din karl.

• Anonym (Em)

Hade sagt som du skriver här att det inte går att ha det som det är nu. Att han måste sköta munhygienen om ni t ex ska fortsätta sova tillsammans. Annars får ni sova separat. 

Svar på tråden Han borstar inte tänderna!!