Inlägg från: Anonym (Hormonspiral) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hormonspiral)

Istället för p-piller?

Hormonspiral är det bästa som hänt mig! Jag har min för att reglera blödningar (preventivmedlet är en bonus) och jag har gått från att ta nävar med tabletter för att klara mensvärken, till att känna hur det kan knipa till i magen i princip. Jag har också gått från att sova på handduk med dubbla skydd (och ändå behöva byta minst en gång per natt), till att ha trosskydd ett par dagar varje månad.

Jag har inga problem med underlivet. Vid mens och ägglossning kan underlivet ibland kännas lite svullet. I början hade jag lite oregelbundna blödningar och väldigt lång mens under första 18 månaderna, men aldrig mer än att jag behövde trosskydd. Vanligen har man inte biverkningar så länge.

• Anonym (Hormonspiral)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-11-01 09:02:38 följande:
    Åh vad bra att det funkar för dig! Har också jobbigt med mycket blödningar så hormonspiral kanske kan vara ett alternativ då :) 
    Hur länge har du haft den nu? 
    Nu har jag haft det i 4,5 år. Jag fick byta efter fyra år, på grund av oregelbundna blödningar. Som preventivmedel håller den längre än vad den håller för att reglera blödningar.
Svar på tråden Istället för p-piller?