Istället för p-piller?
Har ätit p-piller i 2 år och har senaste året mått väldigt dåligt psykiskt och har också haft väldigt mycket underlivsbesvär hela året. Kontaktade vårdcentral om detta och hon misstänkte att p-pillren som ställer till måendet och blev då ombedd att börja äta sertralin.
Efter mycket funderingar och kontakt med vården har jag valt att sluta med p-piller för att se om det blir skillnad. Vill inte äta det längre för jag tror min kropp skulle må bättre utan det, samt att jag inte heller vill äta sertralin pga p-pillren.
Jag vill inte bli gravid och vill skydda mig på bästa möjliga sätt för att minska risken för det. Vad kan jag äta/ta för preventivmedel istället för p-piller som är "snällast" mot kroppen och som man får minst biverkningar av? Tänker främst på måendet men också för underlivet, har läst om att vissa har fått besvär i underlivet av spiraler t.ex så vet inte om jag skulle våga testa det
Har pratat med barnmorskor om detta förr men får inga bra svar direkt. Någon som har bra tips/råd? :)