Inlägg från: Anonym (Mannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mannen)

Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?

Anonym (A) skrev 2024-11-03 20:02:26 följande:
    Så alla män som inte är rika är singlar, det är något nytt
    Rikedom är relativt. Alla kvinnor kan inte få de rika männen. De väljer bort socialbidragsyagaren och väljer lokföraren. Eller väljer bort lokföraren för civilngenjören. Eller väljer bort civilingenjören för någon ännu mer framgångsrik. Hur långt de kan ta sig upp i stegen beror på hur attraktiva de är själva.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Nix) skrev 2024-11-03 20:51:26 följande:
    Inte jag. Varför skulle jag vilja ha nån bättre än mig? Vi är ett team tillsammans.
    För att det teamet blir starkare om du valt en stark partner.

Ingen kvinna vill offra sina framtida barn genom att välja bort de bästa männen, bara för att få en man som är lika bra som henne själv.

"Mina barn blev knarkare, lögnare och socialbidragstagare. Men det viktiga är att min man är lika bra som mig själv."
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-04 10:20:39 följande:
    Min partner har högre utbildning än mig och tjänar mycket mer. Även om vi inte pratade löner när vi träffades så förstod hon så klart att jag tjänar betydligt mindre. Jag är inte lågavlönad och har det hyffsat ställt ändå. När jag träffar hennes vänner är det många av dom som har tjänster med bra betalt och bland deras män är det blandat vad dom jobbar med och fleranab dom tjänar betydligt mindre än sina fruar men verkar ha bra förhållanden ändå.

Har du en vänskapskrets eller läser du bara på nätet?
    Man kan vara bättre på andra sätt än genom lönekuvertet.
  • Anonym (Mannen)
    Mandel skrev 2024-11-04 09:50:02 följande:
    Tack för upplysningen! Jag letar alltså i fel "klass" och troligen därför jag inte träffat rätt man. Måste försöka hitta någon som är bättre än mig - vilket är svårt, och sluta leta efter en vanlig man. 
    Märkligt att en man säger åt mig att höga mina krav då män oftast skanderar att kvinnor har för höga krav.
    Fundera på om dina krav är i paritet med vad du erbjuder. Alla kvinnor vill ha bättre män. Så varför skulle bra män välja dig?

Det råder ett stort underskott av bra män. 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-04 10:30:31 följande:
    Man kan vara bättre på andra sätt än genom lönekuvertet.
    Sedan som jag skrev är det många kvinnor som nöjer sig med en ok man för att de vill ha familj.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-04 11:12:43 följande:
    Du hoppade över att svara på min fråga. Hur ser din vänskapskrets ut och är det här något du läst på nätet eller sett i verkligheten?
    Den ser ut som samhället i övrigt. D.v.s. att det är tydligt att kvinnorna valt den bästa av de som uppvaktat henne.

Har inget exempel där en kvinna valt bort en man för att han är "för bra". Det är rent trams som någon som uppenbarligen inte har koll hittat på i den här tråden.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-04 14:48:51 följande:
    Men så väljer ju dom flesta partner. Har du haft något förhållande och valde inte du den bästa partnern du hade möjlighet till? Bästa innebär ju inte rikaste eller mest framgångsrika för alla. Vissa kanske ser liknade intressen och rolig humor som viktigaste mm.
    Var det jag skrev tidigare:
    "Man kan vara bättre på andra sätt än genom lönekuvertet."

Det är trevligt att vi är överens om att kvinnorna väljer den bäste man de kan få.
  • Anonym (Mannen)
    Mandel skrev 2024-11-04 15:28:32 följande:
    Jag är orädd mångsysslare med myror i huvudet. 
    kan det mesta från att brodera korsstygn till att byta bromsbelägg och att driva företag som omsätter miljoner.
    Inte något män direkt efterfrågar.

Män vill ha en varm, positiv, odramatisk, feminin och vacker kvinna. Det är inte särskilt komplicerat.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-04 16:04:27 följande:
    Du läster ju bara dom delar du vill. Jag skrev att så väljer dom flesta partner och inkluderar då även män. Om du har alternativ så väljer väl du också den partner du tycker är bäst?
    Det håller jag med om men det är inte ämnet för tråden.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Peter) skrev 2024-11-04 17:33:03 följande:
    Tala för dig själv.

Jag, mina vänner, och gamla kursare har alla valt starka och framgångsrika (inom olika fält) kvinnor. Självklart är de varma och härliga personer också, märkligt att du ställer de egenskaperna mot varandra.

Hur skulle du beskriva dig själv om man inte kan vara både snygg och trevlig eller rik och snygg?
    Du bekräftar bara det jag tidigare hävdat med det inlägget. 

Jag är mer rik än snygg och jag har haft det lätt för mig med kvinnor. Nu är egentligen min personliga situation irrelevant men eftersom du frågar.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Peter) skrev 2024-11-04 17:29:33 följande:
    Vad bra att vi kan vara överens om att kvinnor inte bara går efter pengar som en del män här hävdar.
    Finns ingen som hävdat det här. Bara att kvinnor i gemen väljer den fula VDn framför den arbetslösa snyggingen när de ska bilda familj.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Peter) skrev 2024-11-04 18:12:58 följande:
    Vad är det du hävdar om jag bekräftar det?
    Att män vill ha en varm, positiv, odramatisk, feminin och vacker kvinna.

Och att kvinnorna vill ha en man med goda framtidsutsikter. Det är ju ingen slump att kvinnorna där ville ha er och inte Ronny från landet.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Peter) skrev 2024-11-04 18:16:07 följande:
    Alla, vpde män o kvinnor, väljer väl nån med jobb om de ska skaffa familj, annars är de askorkade.
    Det är skillnad på jobb och jobb. Det är mycket vanligare i en relation att mannen tjänar mer och har en starkare ekonomisk situation än kvinnan, än vice versa. 

I de fall där kvinnan tjänar mer har mannen andra egenskaper som väger upp och som i sig förbättrar situationen för en eventuell familj. Händighet, social charm, kulturellt kapital etc etc.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Peter) skrev 2024-11-04 18:19:44 följande:

Vad i det jag skrev bekräftade det/din diss mot Mandel att hennes egenskaper inte var efterfrågade? 

Missade du att jag skrev att våra fruar/sambos var självständiga och framgångsrika också?

För en kvinna är de egenskaper jag nämnde viktigare. En kvinna behöver inte vara framgångsrik karriärmässigt för att få de bästa männen. 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Peter) skrev 2024-11-04 18:23:28 följande:
    Kvinnorna var?
    Ronny från landet låter som han är stadgad där, så förmodligen ingen match för nån som min fru som är civ.ing i kemi och alltid bott och pluggat i storstad (Stockholm/Uppsala).
    Evelina från landet är en betydligt bättre match med Civilingenjör Anders vilket är min poäng. Kvinnor tenderar att söka man uppåt i hierarkin.
  • Anonym (Mannen)
    Hjelm skrev 2025-01-06 21:35:52 följande:
    Skitsnack. Svärmor var i sin ungdom förlovad med sonen i en av landets rikaste familjer. Hon träffade min partners blivande pappa - en helt vanlig grabb från en bondfamilj - genom sin systers jobb och blev pangkär. Bröt upp med fästmannen, blev tillsammans med bonden, levde lycklig och kär i honom resten av livet. Pengar hade de alltid tillräckligt av. 
    Du bekräftar användaren bekvämlighets påstående med din sista mening.

"Pengar hade de alltid tillräckligt av."

Kvinnor väljer produktiva män. Det kan vara en produktiv finansvalp och det kan vara en produktiv bonde. 

Din svärmor valde produktiva män två gånger om. Inget konstigt med det. Kvinnor väljer så.
  • Anonym (Mannen)
    Hjelm skrev 2025-01-06 21:49:41 följande:
    Poängen är ju att hon valde bort kolossala mängder pengar och ett liv i lyx och överflöd för en man med väldigt mycket mindre resurser för att det var honom hon ville ha. De hade pengar så att de klarade sig. Alltså stämmer det absolut inte att kvinnor skulle välja en rik man för just det ekonomiska överflödets skull. 
    Titta på vad hon valde istället. Det är ingen slump att hon valde denna rika man från början. 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-01-07 10:19:38 följande:
    Jo, men om din tes att kvinnor väljer efter pengar och resurser ska stämma, borde hon aldrig ha brutit upp med sin stenrike fästman. Vem väljer bort ett liv i lyx och överflöd för att gifta sig med en bonde? En relativt välbeställd bonde låter det som, men i alla fall.

Svärmoderns val visar att kvinnor inte nödvändigtvis väljer de män som har mest resurser. Annat spelar också in.

Däremot kanske de inte väljer fattiglappar. Det är något annat. 
    Pengar är en faktor men inte den enda.
Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?