Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?

Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-31 21:35:48 följande:
    Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?

En man som ni tycker är snygg, välvårdad och väldigt attraktiv, jobbar i kassan på Coop och bor i en hyresrätt. Eller en man som är varken bu eller bä utseendemässigt men kör Ferrari och har hus i på franska rivieran? 

Vem väljer ni? 
    Samma personlighet, lika roliga och samma värderingar. 

Jag hade valt den sistnämnda, då utseendet aldrig har varit det viktigaste för mig, så länge han ser ok ut.

Men det hade räckt med en volvo och en fjällstuga. Det senare hade jag uppskattat mer än ett hus på rivieran.

Fast han hade inte behövt ha något av det, däremot hyfsad ekonomi och ett ordnat liv. Som jag själv har.

Jag valde partner enligt detta och har inte ångrat mig.

Tillägg:

Jag hade inte haft problem med en man som jobbade på Coop och bodde i hyresrätt, men jag hade inte valt honom bara för det fagra utseendets skull. Om vi däremot klickade på andra plan.

Jag och min man bodde i hyresrätt innan vi köpte vårt hus. 

Anonym (Mannen) skrev 2025-01-06 22:04:35 följande:
    Titta på vad hon valde istället. Det är ingen slump att hon valde denna rika man från början. 
    Jo, men om din tes att kvinnor väljer efter pengar och resurser ska stämma, borde hon aldrig ha brutit upp med sin stenrike fästman. Vem väljer bort ett liv i lyx och överflöd för att gifta sig med en bonde? En relativt välbeställd bonde låter det som, men i alla fall.

Svärmoderns val visar att kvinnor inte nödvändigtvis väljer de män som har mest resurser. Annat spelar också in.

Däremot kanske de inte väljer fattiglappar. Det är något annat. 
Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?