• Anonym

Halloweenbesök

Anonym (v) skrev 2024-10-31 19:03:41 följande:

Koppla ur ringklockan, tyvärr enda vettiga saken att göra

Definiera vettigheten?
  • Anonym
    Anonym (Nej tack) skrev 2024-10-31 19:28:57 följande:
    Sant, ska de gå så gå på rätt dag.
    Som under påsk, de ränns det från skärtorsdag till annandagen.
    Är det fortfarande en grej? Har inte sett en påskkärring sedan åtminstone mitten av 90-talet, tror jag. Jag tänkte nog att Halloween kanske hade konkurrerat ut den traditionen lite.
  • Anonym
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-10-31 19:37:36 följande:
    Här klär åtminstone en del barn ut sig och går runt på Skärtorsdagen. 
    Ok. Det hade jag nog tyckt var lite nostalgi-trevligt men här verkar det som sagt ha dött ut.
  • Anonym
    Core skrev 2024-11-01 14:53:29 följande:

Det får mig att tänka på en incident från barndomen. Vi körde alltid fotboll bredvid en hörntomt där ett  medelålderspar bodde. efter ett tag vart mannen förbannad för att bollen kom in på deras tomt med jämna mellanrum, och vi sprang in för att hämta, vi fick inte komma in och hämta bollen

Farsan kom ut, mannen sa: nästa gång en unge kommer in på min gård blir det inte roligt 

farsan sa: visst, vi gör en överenskommelse. Jag säger åt min unge, och skulle han gå in på din tomt igen får du backa honom. Och nästa gång eran katt kommer in och pissar eller skiter på min tomt nackar jag kattfan. Deal? Och så stoppade han fram näven 

Det var inga problem efter det

Det där hade jag nog försökt förtränga istället för att basunera ut. Satan, så pinsamt.
Svar på tråden Halloweenbesök