• Anonym (Nej tack)

Halloweenbesök

Jahaja, så plingade det på för ÅTTONDE gången idag/kväll.
    Trots att jag INTE har satt ut någon pumpa eller annan halloweenpryl.

Så, ni som har ungar som är ute och spökbusar, har ni inte lärt era avkommor att man inte stör folk som inte har pynt?
    Har ni missat att det är en oskriven lag att man bara besöker där det är pyntat?

Lär er det, så slipper nästa unge springa härifrån när jag till sist exploderar!!!
    Jag vill inte och tänker inte ge era ungar något. Inte idag, inte imorgon och inte någonsin.

• Svar på tråden Halloweenbesök
  • Anonym (Nej)

Det finns ingen sådan oskriven regel. Samma med påsk, ungar ringer på dörrar i grannskapet oavsett pynt eller inte. Vill du inte ha besök och du vet att det plingas i området så kan du väl bara sätta upp en lapp på dörren för kvällen. Hur svårt ska det vara?

(Och nej, jag har ingen "avkomma" som går omkring och tigger godis.)

• Anonym (Nej)

Sedan kanske du kan fundera på dina egna reaktioner. Du ska avreagera dig på nästa barn som ringer på och skrämma livet ur dem för att det har kommit åtta stycken tidigare under kvällen? Men den sista är den som ska få skit för att DU inte kan varken kontrollera ditt humör eller sätta upp en lapp....?

• Anonym (Lisa)

Sätt upp en kapp eller låt bli att öppna. Eller så gör du inget och blir irriterad. Att klaga här hjälper inte. Ditt val. 

• Spucks
    Anonym (Nej) skrev 2024-10-31 18:59:18 följande:

Det finns ingen sådan oskriven regel. Samma med påsk, ungar ringer på dörrar i grannskapet oavsett pynt eller inte. Vill du inte ha besök och du vet att det plingas i området så kan du väl bara sätta upp en lapp på dörren för kvällen. Hur svårt ska det vara?

(Och nej, jag har ingen "avkomma" som går omkring och tigger godis.)

Jag firar inte Halloween, men tom jag vet att det är regeln att man bara ringer på dörrar där det är pyntat.

Men ja, lapp på dörren hade vält varit bra, om TS nu inte vill bli störd.
  • Anonym (v)
    Anonym (Nej) skrev 2024-10-31 18:59:18 följande:

Ehm. Självklart finns det en regel om att inte ringa på där det inte finns pynt. Samma i USA. Lika självklart som att utklädda barn går runt idag och inte andra dagar.
    Som om småbarn på vift respekterar en lapp...
  • Anonym (v)

Koppla ur ringklockan, tyvärr enda vettiga saken att göra

• Anonym
    Anonym (v) skrev 2024-10-31 19:03:41 följande:

Koppla ur ringklockan, tyvärr enda vettiga saken att göra

Definiera vettigheten?
  • Anonym (v)

Är man ljudkänslig/stressad/andra orsaker kan det vara jättejobbigt, min ringklocka låter jättehögt så förstår att det är svårt att ignorera och som stressad är det jobbigt att hela tiden vara på helspänn.

• Anonym (v)
    Anonym skrev 2024-10-31 19:04:29 följande:
    Definiera vettigheten?
    Om man inte vill bli störd.........................
  • Anonym (Nej tack)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-10-31 19:01:36 följande:

Sätt upp en kapp eller låt bli att öppna. Eller så gör du inget och blir irriterad. Att klaga här hjälper inte. Ditt val. 

Jag har inte öppnat. 
    Kommer inte öppna om jag inte får spel nästa gång det plingar.

Ska man behöva koppla ur ringklockan för att slippa en massa plingande?
Svar på tråden Halloweenbesök