Inlägg från: Anonym (otacksam syster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (otacksam syster)

Födelsedagsbarnet vände i dörren

I helgen som var fyllde min syster 25. Jag och några väninnor bestämde oss för att överraska henne. Jag lånde morsans nycklar, vi bjöd in ett gäng vänner, fixade mat och dryck och tårta, dekorationer i halloweentema, musik, hela slanten. Vi berättade ingenting för henne eller hennes sambo, eller mamma för den delen varför vi behövde nycklarna, och de flesta gästerna var inbjudna dagen före eller samma dag, för att verkligen kunna överraska och ingen kunde hinta något i förväg. Alla tyckte att det skulle bli jättkul, en del var klädda till maskerad.

Så hon kom hem till dukat bord och presenter och glada vänner, och så blev hon skitförbannad och vände i dörren! Bokstavligen. Hon stannade på dörrtröskeln, frågade "vad fan är det här?", och sen vände hon och gick! Hur jävla otacksam får man bli? Här fixar vi för hennes fördelsedag och hon bara tjurar och går? Så vi hade fest utan henne och lämnade disk och städ åt tjurskallen. 

Hon vägrar prata med mig nu och har tagit tillbaka nyckeln från morsan, som nu är sur på mig också för att jag har förstört deras relation på något sätt? Jag fattar inte varför de är sura på MIG när det var HON som förstörde kvällen, och de vägrar förklara. Kan ni förklara? Blir man knäpp när man är gravid eller något?

• Svar på tråden Födelsedagsbarnet vände i dörren
    Anonym (k) skrev 2024-10-31 16:02:07 följande:
    Är du gravid eller?

Eller en omogen tonåring som lämnar disk och städ till födelsedagspersonen som tydligt inte vill bli överraskad på detta sätt. Alla uppskattar inte sånt här med noll framförhållning och att flera personer går in oväntat i ens privata zon.

Men hej tråd som lär bli jättelång utan någon orsak...
    Nej? Nej?
    Anonym (nejtack) skrev 2024-10-31 16:19:29 följande:

Hon kanske mådde skit och var jättetrött, kanske bara hade velat gå hem och lägga sig... Hatar överraskningar och hade också blivit sur. Men har ändå lite sociala skills och hade varit med på det en stund men sen bett folk att gå pga trött. Jävla otyg med överraskningsfester.

Hon brukar dock gilla överraskningar. 
    Lönnsirap skrev 2024-10-31 16:31:20 följande:

Så i praktiken bröt ni er in i er väns bostad och höll en fest utan henne! Å nu tycker du på allvar att hon är otacksam...

Vaddå bröt oss in? Vi hade nycklar, hallå.
    Anonym (E) skrev 2024-10-31 16:35:37 följande:

Jag gillar inte heller överraskningar på det sättet. Kanske unpopular opinion men skulle helst inte bli överraskad med t.ex babyshower heller. Har haft det en gång , det var min vän och syster som ordnade det mesta men jag visste om det och var med och bestämde datum och allt sånt, tyckte det blev bra. 

Hon brukar inte bli sur över överraskningar. Det är ju inte som att jag eller någon annan berättar i förväg vad hon får i present eller så.
    Anonym (Ego) skrev 2024-10-31 16:51:10 följande:

Ni bryter er in i hennes hem, oombedda och utan att ta reda på ett dugg kring hur hon vill ha det kring sin födelsedag. Sedan när hon vägrar delta i ERT kalas så våldgästar ni hennes hem, festar på och lämnar disk, städ och annan skit åt henne att ta reda på. Är ni inte riktigt friska någon av er eller?? Ingen som helst skam i kroppen! Och dessutom kan jag meddela att ni har begått ett eller två brott också på kuppen.

Du borde be SÅ mycket om ursäkt till din syster och fundera på hur du ska kompensera henne för att ha brutit dig in i hennes hem, ställt till en massa skit på flera olika sätt och förstört hennes födelsedag!

Vi bröt oss inte in, vi hade nycklar. Och man kan ju inte berätta överraskningar i förväg, då faller ju hela konceptet. Och det var ju inte som att vi rev huset, vi minglade och åt mat. Städa och diska kan hon gott ha när hon ska hålla på och tjura, kanske hon lär sig lite tacksamhet.
    Anonym (Anonym) skrev 2024-10-31 21:48:42 följande:

Man behöver inte tycka om överraskningar, men man kan fortfarande behålla sinne för proportioner. Att svärande storma ut när andra har ansträngt sig för att göra en glad är bara ohyfsat och omoget. Att lämna kvar disk och städ hos nån annan är lika omoget. Och att gapa och gå på som kommentarerna här om hemfridsbrott och polisanmälan är bara galet. 
    Vad hände med vanlig hederlig kommunikation? och vad hände med att tycka olika, inte gilla nån annans idéer utan att bete sig som ett skadeskjutet djur? 

Men eller hur? Att lämna åt den som tjurar är dock inte omoget, det är så man gör för att lära dem hyfs.
    Anonym (H) skrev 2024-10-31 22:24:07 följande:

Om det är din syster så borde du ha vetat om att det kunde bli så här, att hon inte gillar överraskningar.  Ändå verkar du förvånad. 

Fast hon brukar gilla överraskningar.
    Anonym (Nn) skrev 2024-11-01 14:54:18 följande:

Ställde ni er själva frågan om hon är en person som uppskattar en överraskning på det sättet? Hade hon egna planer att bjuda in till nått firande? Hade det varit skillnad om ni hade ordnat det hemma hos någon annan? Brukar Hon gilla fester/ middagar och halloween?  

Jag tillhöt egentligen gruppen att har ens vänner ordnat nått så är man glad och tacksam. Man skärper till sig där och då men talar om fint i efterhand att man gärna är medveten om liknande saker i framtiden. Hon bör absolut be om ursäkt för sin reaktion, men ni borde verkligen ha återställt hennes hem. 

Hon brukar gilla överraskningar. Ingen har någonsin gett henne en överraskningsfest förr men andra överraskningar. 
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-02 10:20:01 följande:

Vad gjorde sambon? Lämnade med systern eller stannade och festade med de s.k "vännerna" (idioterna)  och dig ts?
    Om sambon valde att vara med på festen kan han gott städa och diska allt. Om inte är det du och enbart DU ts som ska fixa allt. 

Helt j*kla ofattbart att ni struntade totalt I hennes reaktion och valde att festa ensamma i HENNES hem. 

Hon är gravid och troligen trött, kanske även illamående,  har eventuellt värk och kan inte ens dricka alkohol. 

Hur gammal är du?

Nä, han svansade efter henne. 

Jag har ingen aning om hon är gravid eller inte, jag frågade i TS om man blir så här när man är gravid. Försöker hitta en orsak.

Jag är 23.
    Hellishen skrev 2024-11-03 08:27:49 följande:

Otroligt många gnälliga, osociala och allmänt uptighta personer som kommenterar och likear. Må ni då aldrig råka ut för det hemska att någon annan vill göra något för er skull och få er att känna er viktiga. 🙄 Älskar själv överraskningar.

Min kommentar är nog bara att om din syster betedde sig såhär (helt sjukt beteende) så måste nog du och vännerna innerst inne vetat om att hon inte skulle vilja ha någon överraskningsfest?

Håller med. Hon kan ju glömma att jag överraskar henne med något i framtiden, dvs, hejdå alla presenter och spontana frågor om diverse kul.

Hon brukar gilla överraskningar annars.
    Anonym (Alkohol?) skrev 2024-11-03 09:12:04 följande:

Tolkar jag rätt att du ordnade en fest med alkohol för en gravid kvinna? Låter som om du inte egentligen ville fira henne utan bara hitta på en ursäkt för en fest.

Nej? 
    Anonym (Nja) skrev 2024-11-03 09:37:06 följande:

Min familj hade en extranyckel som jag sedan tog tillbaka. När jag inte öppnade dörren vid ett oanmält besök så låste de upp dörren och klampade in. Och detta gjorde mig oerhört frustrerad. Mitt hem är min borg, och jag bestämmer själv vem som ska komma in eller inte. Och jag hade inte heller blivit glad om de hade varit i mitt hem utan att be om lov. Jag hade nog hållit god min, men det hade inte känts bra. Och att lämna all disk var inte ok, lägenheten skulle ha lämnats i samma skick som när de kom dit. 

Vi lämnade hemmet i samma skick som när de kom. Det vill säga med dekorationer uppe och borden dukade. Men fat och skålar var mestadels tomma och dukningen använd.
    klyban skrev 2024-11-03 23:51:53 följande:
    Nu tror jag inte det går så långt, men rent praktiskt så gör ni ett hemfridsbrott oavsett.
    Anonym (otacksam syster) skrev 2024-11-03 23:41:41 följande:
    Men eller hur? Att lämna åt den som tjurar är dock inte omoget, det är så man gör för att lära dem hyfs.

Uppenbarligen så blev hon svårt störd av "överraskningen" kanske tom väldigt rädd, och så är det hon ska lära sig hyfs.
    Hur resonerar du ihop något så konstigt?

Det är så vi blev uppfostrade.
    Anonym skrev 2024-11-04 08:42:24 följande:
    Kan du inte berätta lite mer om hur använd disk och skitiga servetter är "samma skick" som nytt?

Jag tror att vi är många som får vår bild lite ifrågasatt här. Du som ändå är den stora 23-åringen här, kan du inte förklara exakt som som egentligen är "samma skick"?

För övrigt är du samma person som den vanliga snorungen, dvs Mia04.
    Fast personen skrev "när de kom", dvs syrran och sambon, eftersom hela det Inlägget refererade dem.

Nej, jag är inte Mia04. Hade jag varit hon hade jag väl inte skrivit anonymt. 
    molly50 skrev 2024-11-04 13:58:22 följande:
    Och du undrar varför din syster blir sur på dig?

Nu är det som det är. Det hela gick snett och det minsta ni hade kunnat göra var att diska och städa efter er.
    Jag tycker att du åtminstone borde prata med din syster och be om ursäkt för ditt klavertramp.
    Det är det minsta man kan begära.
    Hon vägrar prata med både mig och morsan.
    Anonym (k) skrev 2024-11-04 14:24:28 följande:
    TS kom plööötsligt tillbaka efter flera dagar och resten fortsätter... så inget fel där inte
    Jag fick kräksjuka, ursäkta mig att jag inte sitter klistrad vid familjeliv när jag sitter klistrad vid toaletten.
    Anonym (V) skrev 2024-11-04 14:21:03 följande:

Alltså ni borde väl känna personen så pass väl att ni vet om denne skulle uppskatta en sådan överraskning. 

Hon brukar gilla överraskningar!!!!!!!!!!
    Anonym (k) skrev 2024-11-04 14:47:43 följande:
    för bakis från festen din syster fick städa efter eller?
    För det första så hade vi inte någon alkohol på festen utöver varsin cider. För det andra gjorde jag tråden 5 dagar efter festen. 
Svar på tråden Födelsedagsbarnet vände i dörren