• klyban

Födelsedagsbarnet vände i dörren

Skulle också vänt i dörren, vill inte veta av såna där överraskningar.

Prata om hemfridsbrott sure, men också lite patetiskt här, och frågan om ens polis och åklagare skulle ta i det ens.

Och inbrott, hur tänker man där och vad stjäls säger man?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Jag tror ...) skrev 2024-11-03 17:52:58 följande:
    Inbrott innebär inte att man stjäl något; man kan göra inbrott utan att stjäla något eller ens röra något i huset/lägenheten man brutit sig in i. Det enda som möjligtvis skulle göra att just ts beteende inte kan klassas som inbrott är att ts hade nyckel. Å andra sidan var det inte ts som systern hade gett nyckeln till, så det är ju ett gränsfall.

Hemfridsbrott och om det inte varit bostad hade det man kallat det för olaga inträng,
    Inte inbrott där som jag förstår det innefattar att man måste stjäla också för bli inbrott.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Jag tror ...) skrev 2024-11-03 19:56:12 följande:
    Det har du alldeles rätt i - my bad. Slutresultatet är ju dock det samma: att någon olovligen tagit sig in någonstans, vilket torde vara det som de som nämnt inbrott i tråden menar. Men absolut - du har helt rätt när det gäller den exakta termen för det.

För mig är det stor skillnad mellan hemfridsbrott och inbrott i detta läget med "överraskningen".

I andra fall kan hemfridsbrott vara oerhört jobbigt att bli utsatt för, och pga det är någon som tvingar sig kvar i ditt hem och att det kan i sin tur vara en mycket obehaglig människa.

I detta fallet är ju det inte obehagliga människor som så, men förstår att hon vände i dörren för jag ogillar såna här överraskningar svårt och ska de göras så gör dom på annat ställe än hemmet.
    För förstår känslan hon får när hon kliver in i sitt hem och kanske längtar efter lugnt och bara chilla, och sen har du en massa som ropar överraskning eller vad man nu ropar.
    Det kan bli en rätt svår chock, där andra skrattar och bli glada istället.

Dock ska man inte kalla det för inbrott, för det är det inte.
    Kalla för vad det kan vara istället och hemfridsbrott, för det är rätt allvarligt brott också, dock oftast mindre allvarligt än inbrott.(Dock tror jag inte polis och åklagare kommer se just denna som ett allvarligt brott, och kanske till och med be den anklagade att lägga ned anmälan.(Givetvis bara en gissning.))

• klyban
    Anonym (k) skrev 2024-11-03 22:51:28 följande:
    Värst vad bra jag var på att gissa och ni som alltid fortsätterTungan ute
    Detta är inte långt eller ens nära, och någon säger mig tråden kommer stendö snart.
  • klyban
    Anonym (otacksam syster) skrev 2024-11-03 23:39:14 följande:
    Vi bröt oss inte in, vi hade nycklar. Och man kan ju inte berätta överraskningar i förväg, då faller ju hela konceptet. Och det var ju inte som att vi rev huset, vi minglade och åt mat. Städa och diska kan hon gott ha när hon ska hålla på och tjura, kanske hon lär sig lite tacksamhet.
    Nu tror jag inte det går så långt, men rent praktiskt så gör ni ett hemfridsbrott oavsett.
    Anonym (otacksam syster) skrev 2024-11-03 23:41:41 följande:
    Men eller hur? Att lämna åt den som tjurar är dock inte omoget, det är så man gör för att lära dem hyfs.

Uppenbarligen så blev hon svårt störd av "överraskningen" kanske tom väldigt rädd, och så är det hon ska lära sig hyfs.
    Hur resonerar du ihop något så konstigt?

• klyban
    Anonym (otacksam syster) skrev 2024-11-03 23:53:18 följande:
    Håller med. Hon kan ju glömma att jag överraskar henne med något i framtiden, dvs, hejdå alla presenter och spontana frågor om diverse kul.

Hon brukar gilla överraskningar annars.

För ni inte kan ta in er i hennes lägenhet ovetandes och "överraska", så går det inte ge presenter eller ha kul och annan spontanitet ändå?
    Jag börjar bli rädd för ditt resonemang vid denna punkten, för det för detta har jag klart av att göra i typ 40år och inte haft några problem att få det att gå ihop.

Undrar om du tänker ta lärdom av denna händelse, eller om du ska skylla ifrån dig om allt.(För det säger att det är inte långt till nästa sak hon inte kommer gilla, och en komisk sak, hon kanske alltid har ljugit om att gilla dessa överraskningar och inte för göra er ledsna.)

• klyban
    Anonym (otacksam syster) skrev 2024-11-04 00:03:12 följande:
    Det är så vi blev uppfostrade.

SÅ din empati kan inte se att ni väckte något i henne och som inte mådde bra av UPPENBARLIGEN.
    Och så ska hon lära sig hyfs för ni är uppfostrade så, att mobba den som inte mår bra?

Jag börjar bli rädd för dig nu, och börjar hoppas på att du bara skojar och för jag funderar kan någon verkligen vara så här.
    Varför ingen empati och försöka lära dig vad som faktiskt hände med henne?(Man man inbillar sig att en människa i detta läget skulle ha insett att något gick snett, MEN ICKE!)

• klyban
    Anonym (otacksam syster) skrev 2024-11-04 12:00:34 följande:
    Fast personen skrev "när de kom", dvs syrran och sambon, eftersom hela det Inlägget refererade dem.

Nej, jag är inte Mia04. Hade jag varit hon hade jag väl inte skrivit anonymt. 

Det är rätt fascinerande och se dig berätta att du inte gjort nått fel alls och när uppenbarligen systern redan berättat för dig att det gick snett med alltihopa.

Har din syster så litet värde att hennes känslor för dig är irrelevanta och ointressanta för dig?

För det är exakt den platsen vi nu står på med dig och där du totalvägrar inse att något gick fel här, och att du lägger all skuld på din syster.

• klyban
    Anonym (k) skrev 2024-11-04 14:24:28 följande:
    TS kom plööötsligt tillbaka efter flera dagar och resten fortsätter... så inget fel där inte
    Då vet du inte vad en lång tråd är ens och om du inbillar dig detta redan nu.
Svar på tråden Födelsedagsbarnet vände i dörren