Inlägg från: Anonym (SL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SL)

Abort eller inte

Förlåt men gällande beslut kan ingen ge dig svar
    Det kan bara du göra.
    Mitt bästa råd är ta kontakt med kurator, antingen på MVC eller på abortmottagning.

Du har ju flera beslut att fatta, både kring graviditet och kring livet framåt i övrigt.

Tror att du behöver få prata med någon...man är sällan bra bollplank åt sig själv

• Anonym (SL)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-10-31 16:33:41 följande:
    Jag håller med. Försökte kontakta barnmorskan idag, hoppas hon ringer upp. dock lite pinsamt att jag var jätte glad vid inskrivningen på mvc, och två veckor senare är jag helt labil. Men men.. 
    Strunta i vad hon kan tänkas tycka om dig.
    (Och även negativa saker folk kan tänkas skriva här i tråden)

Barnmorskan är proffessionell och med största säkerhet träffat fler i din sits.
    Inte alls ovanligt med mycket känslor och ambivalenta tankar när man är gravid.
    Du behöver stöd i att sortera tankar och känslor....
    Inget konstigt alls
  • Anonym (SL)
    Anonym (Esther) skrev 2024-10-31 17:11:15 följande:
    Sorry men sjukt äckligt att vilja bli gravid och ta ut spiralen för det för att sen göra abort (om du nu gör det).. ingen respekt för barnet i magen inte utan allt handlar bara om dig verkar det som. Men jag hoppas du tar ditt förnuft till fånga
    Hur är det med empatin?

Varför gå gå på någon som uppenbart mår dåligt och söker stöd i en svår livssitutation?

Hon skriver ju uttalat att hon ångrade sig efter uttaget och faktiskt inte försökte bli gravid
Svar på tråden Abort eller inte