Inlägg från: Anonym (Killis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Killis)

Dottern får utbrott av minsta ljud och rörelse

Hon låter jättestressad. Har ni mycket buller och stök hemma och annat som stressar henne kan det bero på det. Har ni och skolan normala ljudnivåer så kan det vara tecken på npf eller ökad känslighet på grund av något annat. Mitt barn med npf är känslig mot ljud och stök och i perioder med stress blir hen väldigt känslig. Mår dåligt av ljudet från dammsugaren tex. När min vuxna kompis gick in i väggen av stress blev hon också mycket ljudkänslig. 

Mitt råd är att ni söker vård. Ni kan börja med elevhälsan. Problemen beror kanske delvis på skolmiljön. 

• Anonym (Killis)
    Anonym (.) skrev 2024-10-30 22:48:29 följande:

Hon har säkert autism. 

Varför har ni inte lämnat bort ungen som är som en 1-åring i huvudet på ett korttidsboende? 

Det här var väldigt okänsligt uttryckt, men faktum är att man ofta har kortis i TS familjs situation, bland annat för att ge syskon chans till återhämtning och tid med föräldrarna. 

Får din dotter regelbundet paus från sitt syskon och ensamtid med er föräldrar? 
  • Anonym (Killis)
    Anonym (Mamsen) skrev 2024-10-30 20:34:32 följande:
    Jag har inte kontaktat dom, tar lite för givet att dom inte kommer tycka att problemen är tillräckliga
    Så kan det absolut vara, men det är inte ett skäl att inte söka vård alls. Ofta börjar man ju i primärvården och får sedan, om behov finns, remiss till tex BUP.. I ert fall hade jag nog valt elevhälsan som första instans. Följ med dottern till skolsköterskan och be om tid hos skolläkaren. 
Svar på tråden Dottern får utbrott av minsta ljud och rörelse