• Anonym

Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?

Anonym (Lova) skrev 2024-10-30 15:40:40 följande:

Ja fy, skulle aldrig flytta ihop med en man som har barn. Mitt barn är snart vuxet och jag vill inte behöva umgås eller ta hand om någon annans småbarn. Jag vill träffa en man med utflugna barn, allt annat är otänkbart för mig. 

Inte jag heller.
    Helst ska han inte ha barn alls.

Mina är vuxna och utflugna, så jag har inga att ta hänsyn till.
    Som tur är så har min partner inga ungar.
  • Anonym
    Anonym (men) skrev 2024-10-30 15:49:33 följande:
    Undrar också det.

Om jag skilde mig och träffade någon ny så skulle jag nog vara särbo åtminstone tills mina barn är utflugna. Kanske även efter det. 

Men jag har stort behov av att få rå mig själv, och klarar fint av att vara ensam och hantera min egen tillvaro. En del är kanske mer beroende av stöd och hjälp i vardagen och klarar inte av att leva ensamma. 
    Särbo är det bästa.
    Jag och min partner har inga planer på att bo ihop.
    Vi har varsitt (på olika sät) perfekt boende så varför skulle vi?

På sommaren bor vi hos honom på landet med stor trädgård och bubbelbad, på vintern kurar vi i min våning i stan.
    Kan inte bli bättre.
  • Anonym
    Anonym (Separerad) skrev 2024-10-30 21:06:56 följande:
    Man kan ha paketet utan ansvaret. Man kan laga mat tillsammans, göra saker, åka på semester utan att behöva ta ansvar för partnerns barn. Är partnern en kväll så kan man fråga snällt innan om denne kan ordna mat till barnet, annars får man lösa det på annat vis om inte barnet är stort nog att laga mat själv. Att däremot förutsätta att den ickebiologiske föräldern ska ordna med mat är väldigt fel. 
    Då vore det bättre att åka på semester när ungen är hos sin pappa. Hur kul är det som utomstående (ickeförälder) att åka på barnsemester...?
    Jag hade hellre stannat hemma.
  • Anonym
    Anonym (Separerad) skrev 2024-10-31 11:58:08 följande:
    För att man vill? Jag har aldrig varit på "barnsemester" med mamma och hennes sambo. Vi har bilat runt i Sverige, tältat och fiskat och upptäckt nya ställen. Inget barnanpassat alls. Men jag har aldrig varit hans ansvar, inte heller på semestrar. 
    Givetvis är det barnanpassat om det är barn med.
  • Anonym
    Anonym (Eric) skrev 2024-11-01 20:15:28 följande:
    Jag klarar mig utmärkt med en kärleksrelation. Mitt jobb, marktjänst och mitt barn tar jag ansvar för själv. 
    Hur gammal är ditt barn?
  • Anonym
    Anonym (Eric) skrev 2024-11-01 07:20:38 följande:
    Jag menar bara att det jag inte är så intresserad av att skaffa fler barn med en kvinna som redan har barn. Om hon redan har barn så kan vi ändå ha en kärleksrelation och jag behöver inte alltid ha prio. Hennes barn är troligen hennes prio och jag har mitt barn som prio.
    Men hon ska vilja göra det med dig, är det så man ska förstå det?
  • Anonym
    Anonym (Eric) skrev 2024-11-03 12:23:11 följande:
    12
    Ännu långt ifrån självgående...
  • Anonym
    Anonym (Eric) skrev 2024-11-03 13:27:12 följande:
    Det med. Men jag tänker att det främst är en romantisk relation där aktiviteter, träning, romantik och närhet finns med. Men jag är inte intresserad av att flytta ihop och bli låtsaspappa till 2kids till i 3-10års åldern.

Jag upplever att många vill bli en komplett bonusfamilj så snabbt.
    Fattar.

Nu är jag inte i en ålder som intresserar dig men jag hade ändå inte velat involverat en tolvåring i mitt liv.
    Med tonåren framför sig...

Jag har för egen del två "barnkullar" med ett barn i varje, när jag var 40 var mina ungar 21 och 4. Det du!

Har personligen aldrig velat ha en man med barn, även om jag har barn själv. Man har rätt till sina premisser, även om andra gärna talar om för en att man har fel.
Svar på tråden Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?