Inlägg från: Anonym (Jägaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jägaren)

Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?

Men hur gammal är du själv? Det finns flera kvinnor som är över 40 som antingen har lite större barn som sköter sig mycket själva eller som inte har egna barn och aldrig kommer få det heller. Jg tror ditt problem är att du söker yngre kvinnor och de har ju yngre barn eller så vill de skaffa barn. 

• Anonym (Jägaren)
    Anonym (Lova) skrev 2024-11-01 08:34:48 följande:
    Och du tror att dessa kvinnor vill träffa en man med små barn? Jag skulle inte göra det. 
    Var står det att TS har mindre barn? Jag tolkar det som att hans egna barn är lite större och gissar att han själv är över 40. Därav min fråga. Jag tror att hans problem egentligen grundar sig i att han inte söker en likvärdig partner 
  • Anonym (Jägaren)
    Anonym (Eric) skrev 2024-11-01 17:09:46 följande:
    Det är precis så jag tänker. Skaffa en partner för kärlekens och relationens skull. Inte att foga ihop flera barnfamiljer/flytta ihop/skaffa fler etc.

Men jag kanske har gått på lite yngre kvinnor mellan 30-40 typ..själv är jag över 40.

Som jag trodde alltså. De med yngre barn vill ofta foga ihop familjerna och tror att barnen kommer att anpassa sig. De som har äldre barn inser oftare hur svårt det kommer bli och är dessutom vanligtvis nöjda med att vara ensam vuxen med barnen. Det är ju en helt annan sak att vara ensam vuxen med halvstora barn än att vara det med små barn. 

Börja leta i din egen ålder eller lite äldre så ska du se att du får lättare att hitta någon som vill ha det som du. 

• Anonym (Jägaren)
    Ascendere skrev 2024-11-01 10:57:03 följande:
    Hur menar du när du säger "likvärdig partner"? 

Det låter för mig som att han vill träffa någon att ha en kärleksrelation med, för relationens egen skull, utan att ha något annat syfte annat än kärlek, men i övrigt behålla sitt och barnens nuvarande liv, dvs han är inte intresserad av stora förändringar för barnen eller att skapa en ny familj i brådrasket. 
    Tycker han resonerar sunt. 

Jag menar att han har större chans att hitta någon som kan uppfylla hans önskemål om han söker sig till en partner i samma ålder och liknande livssituation som han själv. Det är naivt att förvänta sig att få behålla sitt liv som det är utan några större förändringar om man blir tillsammans med någon som har ett väldigt annorlunda liv än man själv.

Hur kan man vara tillsammans med någon och älska denna och inte hjälpa till om hon har ett krävande liv? Jag fixar det inte så jag personligen håller mig borta från den typen. Skulle aldrig inleda något med en småbarnsförälder igen. 

Svar på tråden Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?