• Anonym (men)

Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?

Anonym (Eric) skrev 2024-10-30 15:33:31 följande:
    Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?

Jag har själv barn och vill leva ett liv där jag träffar en vettig person som jag kan ha en relation med. För mig innebär det att man gör saker ihop, men även att man har ett annat liv med sitt egna barn, träning, kompisar etc.

Det känns som att många med barn vill slå ihop allt och att man ska bli någon ny slags storfamilj. Dessutom tycker jag att det ska gå långsamt framåt i en sådan relation, men har upplevt att kvinnor jag träffat i denna sits vill skynda på och inkludera allt och alla.

Varför har många så bråttom? Det gynnar ju knappast barnen.

Undrar också det.

Om jag skilde mig och träffade någon ny så skulle jag nog vara särbo åtminstone tills mina barn är utflugna. Kanske även efter det. 

Men jag har stort behov av att få rå mig själv, och klarar fint av att vara ensam och hantera min egen tillvaro. En del är kanske mer beroende av stöd och hjälp i vardagen och klarar inte av att leva ensamma. 
  • Anonym (men)
    Anonym (Eric) skrev 2024-10-30 16:20:16 följande:
    Jag tänker att det är en kärleksrelation man vill ha, inte hjälp med hushållsnära tjänster och barnpassning.
    Ja, så skulle jag tänka. men alla ser det ju inte så. En del är kanske ute efter just det, stöd och hjälp i vardagen. 
  • Anonym (men)
    Anonym (Separerad) skrev 2024-10-31 11:52:26 följande:
    Nej, han har aldrig tagit något som helst ansvar för mig. Hade det inte varit för att alla tre skulle äta så hade han aldrig lagat mat till mig. Lek var på hans villkor. Så nej, han har aldrig tagit hand om mig. Han har haft sitt liv vid sidan av, men gjort saker med mig och mamma när det passat, vilket är det som TS också efterfrågar. 
    Jag skulle aldrig vilja bo tillsammans under såna förutsättningar. Att man skulle leva helt separata liv med personer som bor under samma tak. Nej, då skulle jag hellre bo särbo än att mitt barn skulle behandlas på det sättet.
Svar på tråden Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?