Inlägg från: Anonym (Zanzibar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Zanzibar)

Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?

Anonym (Eric) skrev 2024-10-30 20:18:36 följande:
    Utvalet blir ju väldigt litet om man siktar på 30-40-åringar utan barn.
    Tror nog att de allra flesta föräldrar vill att barnen ska vara en självklar del i en relation, de är väl en så stor del av ens liv så det är väl nästan omöjligt att ha det på något annat sätt. Det blir som ett paket, bor man ihop så skulle det vara konstigt om vissa aktiviteter med barnen inte involverade partnern, eller gemensam matlagning/ disk för den delen.

Om du bara riktar in dig på barnlösa så vet du ju det. Man kan ju inte äta kakan och ha den kvar.
  • Anonym (Zanzibar)
    Anonym (Separerad) skrev 2024-10-30 21:06:56 följande:
    Man kan ha paketet utan ansvaret. Man kan laga mat tillsammans, göra saker, åka på semester utan att behöva ta ansvar för partnerns barn. Är partnern en kväll så kan man fråga snällt innan om denne kan ordna mat till barnet, annars får man lösa det på annat vis om inte barnet är stort nog att laga mat själv. Att däremot förutsätta att den ickebiologiske föräldern ska ordna med mat är väldigt fel. 
    Hur ska det fungera rent praktiskt? Om man är tre som bor under ett tak så kan man väl dela upp matlagningen var tredje gång där föräldern tar två, samma med tvätt eller städning, men det blir ju ändå en viss involvering. Barnet kanske frågar om hen vill läsa en saga eller söker kontakt på annat sätt. Åker man på semester så hänger barnet med osv osv. 

Barn går inte att låtsas som de inte existerar eller tar plats. Det logiska vore för ts att träffa någon utan barn. Eller vara singel.
  • Anonym (Zanzibar)
    Anonym (Separerad) skrev 2024-10-30 22:19:42 följande:
    Jag har varit barnet i en sådan konstellation. När alla tre var hemma turades mamma och hennes sambo om att laga maten. När jag blev gammal nog att lära mig så gjorde även jag middag till alla med jämna mellanrum. 

Men, mammas sambo har aldrig lagat mat åt mig när mamma jobbade skift, det gjorde jag själv (var typ 10 när mamma började jobba skift). Han har aldrig hämtat på dagis eller fritids. Han var en extra "lekvuxen" i mitt liv. Vi åkte på semester ihop, absolut, men kostnaderna och ansvaret för mig var mammas. 

Det går hur bra som helst att umgås med ett barn utan att ta ansvar för sagda barn. 
    Vet inte om ts tycker det är ett önskvärt scenario. Ni åkte på semester, han lekte med dig, och lagade mat åt dig. Tvätt och städning är ju andra faktorer. Verkar som att sambon var involverad.
  • Anonym (Zanzibar)
    Anonym (Eric) skrev 2024-10-31 22:26:19 följande:
    Man vill inte vara nummer 2,3 eller 4 när man skaffar barn med en kvinna. Man vill vara den som först skaffar barn med den specifika kvinnan.

Nu förvandlades din tråd till något helt annat. Låter aningen föraktfullt. Du verkar se ner på mödrar. Är det därför du startade tråden? Du hittar ingen barnfri tjej i 30-årsåldern och är bitter för att det inte kryllar av såna?

• Anonym (Zanzibar)
    Anonym (Eric) skrev 2024-11-01 07:26:22 följande:

Är det bittert och föraktfullt att uttrycka preferenser och önskemål för en ny partner när man redan har barn sedan tidigare och är nöjd med det?

Du kan ha dina preferenser, men du behöver ju acceptera att dina önskemål är smala och att singelskapet är ett mer troligt scenario. 
  • Anonym (Zanzibar)
    Forestman66 skrev 2024-11-01 14:20:54 följande:

Nej, VEM vill ta hand om någon annans barn, någo man själv ine har givit upphov till eller som för ens gener vidare.

Finns alldeles för många "fruntimmer" som tycks tro detta och att man som singel utan barn skall finnas till hands och handa för dem NU när man tidigare blivit ratad.

Forestman66 skrev 2024-11-01 14:23:30 följande:
    ... och vilken seriös skötsam ordentlig man vill öht ha någon som varit runt med ... "halva kompanier" ??

Det finns absolut ingen som tvingar dig, varför så bitter? Försöker någon tvinga sig på dig för att du är singel inbillar  du dig?
  • Anonym (Zanzibar)
    Anonym (Eric) skrev 2024-11-03 12:23:11 följande:
    12
    Skulle gissa att singlarna utan barn dessutom undviker ett förhållande pga ditt barn. Av i princip samma skäl som dig. Skulle föreslå att du riktar in dig på singelskapet i några år och sen träffar en (likvärdig) jämnårig 50-åring. (Alternativ fortsätter med singelskapet)

Med ett singelskap så har du inga hinder från att skapa ditt eget liv med barnet. Enbart positivt.
Svar på tråden Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?