Inlägg från: Anonym (Mamman med barnen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamman med barnen)

Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?

Jag tyckte att min nya sambo tog av min och barnens tid när han flyttade in. Aktiviteter jag kunde göra som singel och under dejtingfasen, städa, tvätta, renovera och utföra nån hobby försvann när han kom in i bilden. Jag hade ju redan heltidsjobb och barn både på heltid och deltid. Så eftersom han ville han ha min tid tex framför tv:n på kvällen eller göra nån utflykt på helgen när vi började bo ihop, ja då fick han också helt enkelt börja ta ansvar för hemmet mm.  Jag kunde absolut inte hinna med både honom och allt annat. Och även då han nu gör det så kan det fortfarande vara svart för mig att prioritera in hobbys då livet som sambo är annorlunda. Man får andra prioriteringar när man planerar livet med nån annan än bara sig själv 😊

Anonym (Eric) skrev 2024-10-30 17:52:30 följande:
    Då antar jag att du har barn med olika pappor om det är både heltid och deltid. Om man vill hänga med någon som har barn på heltid så är det såklart ett måste att finnas i familjen. Det är bara för oss som har andra förutsättningar med vv som det finns möjlighet att välja nivå.
    Nej det är bara en pappa, men när barnen passerat 13 så får de ju välja vart de vill bo och en del barn trivs bättre av att bara bo på ett ställe. 😊 Barnen är också mellanstadiet till gymnasie ålder, så inga små barn direkt.
    Anonym (Eric) skrev 2024-10-30 20:18:36 följande:
    Utvalet blir ju väldigt litet om man siktar på 30-40-åringar utan barn.
    Precis, och dessa kanske då också önskar ha egna barn så småningom 😅😂 

Jag tror man måste vara tydlig på tex dejting profiler om vad man önskar. Finns säkert mammor där ute som också vill vara särbos så länge barnen bor hemma. Alla önskar inte leva i ett förhållande efter att man kanske blivit fri från ett. Och det fins garanterat ett fåtal som också valt bort egna barn så klart.
    Anonym (Eric) skrev 2024-10-31 22:26:19 följande:
    Man vill inte vara nummer 2,3 eller 4 när man skaffar barn med en kvinna. Man vill vara den som först skaffar barn med den specifika kvinnan.
    Fast det stämmer inte in på alla män, för min sambo hade inga barn och det var han som önskade barn när vi började dejta och frågade mig rätt så tidigt om jag kunde tänka mig det. 
    kontrast skrev 2024-11-01 08:31:11 följande:
    Det ger ju mig lite hopp om jag skulle råka stöta på någon man igen utan barn,
    även om de har barn sedan innan eller ej kvittar för mig. Nu blev jag så skadad sist över en person som slösade min tid ett par månader där det kröp fram att han inte ville skaffa barn med en kvinna som hade barn sedan innan samt att det blir uppdelat med ditt barn och våra barn.  Snacka om att de här personerna med dessa synsätten gör saker komplicerat för sig - nej pass på den.  Tänker också att om man har barn sedan innan vore det ju tryggt att skaffa barn med en sådan person för de vet vad de ger sig in på, men nej 😃. 
    Ja det är ju många saker som ska klaffa i en relation. Jag är 40 och det var ju några år sedan jag började dejta. Men jag var öppen både för att träffa man med eller utan barn. Jag var också öppen både för att bli sambo eller särbo. Jag behöver nämligen ingen man som försörjer mig 😊 Det viktiga för mig var att träffa rätt person som kunde älska mig och även mina barn mina föräldrar osv och som jag kände bidrog med energi och inte tvärt om. Nu ska vi faktiskt få barn tillsammans och vi bor tillsammans. Han och barnen har en bra relation, han är dock ingen bonuspappa utan en bonus vuxen. Han är inte involverad i tex i barnen mer än att han tex påminner om att de ska sätta in i diskmaskinen osv. Aldrig att jag skulle be honom gå på föräldramöten eller liknande 😂
Svar på tråden Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?