• Anonym (Halvsvensk man)

Hur mycket betalar du i hyra eller i lån + avgift?

Hur mycket betalar du i månaden på ditt boende? 
    Hur bor du och vad får du för pengarna? 
    Värt det? 

• Svar på tråden Hur mycket betalar du i hyra eller i lån + avgift?
  • Anonym (Hope)

Bor ensam med barn i villa i en mellanstor stad. Nyligen köpt villan för 4,5 miljoner, lånade 3 miljoner. Har drygt 8-9 tusen i ränta och amorterar 5-6 tusen så totalt ca 15 tusen. Har stort hus, stor trädgård och dubbelgarage. Upplever det kanske inte direkt billigt men anser det värt det då jag vill bo i hus i ett acceptabelt område. 

• PH76

Vi bor i hus och jag tror att vi betalar runt 20000 per månad ink el, men exl ränteavdraget.

• Anonym (Lyckans ost)

Jag betalar 1100 kr i ränta+amortering, plus ca 4000 kr i driftkostnader per månad för en mindre villa i ett mycket populärt och barnvänligt område i en kranskommun till Stockholm. Det är absolut värt det. Till nästa sommar ska vi dock eventuellt höja bolånet lite och färdigställa övervåningen då barnen börjar bli redo att sluta dela rum. 

• Anonym (Natalie)

Oj vad billigt alla bor ändå. Jag betalar bara 7700 nu för en 3a på nästan 80 kvm men den har inte varit renoverad på 20 år (en del säkert ännu längre), ganska sliten. Bor vi kvar när den blir stambytt och renoverad (förhoppningsvis snart men lite oklart exakt när) kommer den kosta runt 10-11000. Bor med två barn och väntar ett till så letar lite efter större men de enda fyrorna jag har chans att få kostar minst 15000 , ofta mer. Bor i en förort till Stockholm och har tyvärr inte möjlighet att köpa något just nu. 

• Anonym (Mx)

Dom som bor billigt är nog mer benägna att berätta?

• Anonym (S)

HR, 3:a på 98 kvm i innerstan (Sthlm), hyra 13500 kr. Badrum och kök är från -91, saknar balkong, diskmaskin och tvättmaskin.

• Anonym (Natalie)
    Anonym (Mx) skrev 2024-10-30 13:05:02 följande:

Dom som bor billigt är nog mer benägna att berätta?

Jo så kanske det är , känns som att nästan alla som har svarat bor stort och relativt billigt. 
  • Millannn

Villa ute på landet, 108 kvm med oinredd vind/möjlighet att göra övervåning. 1,5 planshus heter det väl hehe! 
    Huset värt ca 2,7 miljoner, lån på 1,8 miljoner. Betalade 6700 i månaden exkl el ända fram till denna månad, nu går ett av lånen med bra ränta ut och nya månadskostnaden ligger på 8500 men det är rörligt och förhoppningsvis går det ner ännu mer. Relativt stor tomt och dubbelgarage! Vi är nöjda. 😊

• Anonym (Mimmis)

Tvåa på 59 kvadrat, helt totalrenoverad som i betongren.
    Hyran och avgift för parkering 6932.

Tvättstuga i källaren, också renoverad och väldigt fräsch.
    Bra område med mest lite äldre boende. Tror bara att det bor en barnfamilj här i mitt kvarter.
    Inte lyhört alls, huset är byggt 1959. Rejäla grejer.

Bor i stan med havsutsikt och ca 10 minuters promenad till innerstan.

Jag är supernöjd.

• Anonym (?)

Bor i en medelstor stad. Bodde i en hyresrätt (4 r o k) som kostade ca 10 000kr inkl allt. Bor nu i radhus (6 r o k) och betalar ca det dubbla 

Svar på tråden Hur mycket betalar du i hyra eller i lån + avgift?