Hur mycket betalar du i hyra eller i lån + avgift?
Hur mycket betalar du i månaden på ditt boende?
Hur bor du och vad får du för pengarna?
Värt det?
Hur mycket betalar du i månaden på ditt boende?
Hur bor du och vad får du för pengarna?
Värt det?
Bor i ett litet hus. Driftskostnader knappt 4000 per månad utslaget på ett år.
Helt klart värt det.
Bor i ett litet hus. Driftskostnader knappt 4000 per månad utslaget på ett år.
Helt klart värt det.
12 000 kr/mån
Ingår: lägenhet 95 kvm, mycket nära bad, tågstn och stadskärna, totalrenoverades (våra färg- och tapetval) innan inflytt för tio år sedan, balkong + fransk balkong, källarförråd ca 8 kvm, värme, varmvatten, trappstädning, skötsel av gården, sophämtning, underhåll och renovering av hus och lägenhet, skottning och sandning.
Det är lite dyrt, för kvaliteten på tjänsterna är ibland sisådär, men läget gör det ändå värt det.
Trea, 93 kvm, 10100 kr/månad. Tvättmaskin, tumlare och p-plats. Så där värt, en tusenlapp mindre hade varit bra.
Trea, 93 kvm, 10100 kr/månad. Tvättmaskin, tumlare och p-plats. Så där värt, en tusenlapp mindre hade varit bra.
Betalar inget annat än för driften av huset (bra värmesystem, ventilationmed ftx och värmeåtervinning). Kanske 3k utslaget i månaden.
Bor på 90 kvm i närförort till Sockholm, tar mig till city på ca 15 min och har många bekvämligheter på gångavstånd.
Avgift + ränta blir ca 7700 kr/mån (jag har räknar in ränteavdraget). Det var betydligt billigare för några år sedan då avgiften var lite lägre men framför allt att räntan var lägre.
Tycker att min boendekostnad är rimlig men inte fantastisk...
Glömde, det tillkommer några hundralappar för el och försäkring, så säg 8200 kr i boendekostnad.
Lite över 8000 -: i månadshyra. Bor i en etta med sovalkov.