Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Lämna 12 åring ensam två nätter

Med tanke på hans personlighet tycker jag det låter helt lugnt att han kan stanna hemma själv i två dagar. Swisha honom 500 för käk också är mitt tips, det låter tråkigt om han och du ska fixa matlådor hemma. 😉

• felicityporter
    Anonym (Mamma) skrev 2024-10-29 21:49:07 följande:
    Ja förstås. Det är säkert roligare 😂
    Haha, ja det tror jag verkligen! Och pizza eller liknande med Coca-Cola och datorn ostörd två dagar i streck är ju rena semestern för en skötsam 12-åring som din son. 😉
    Det kommer gå jättebra! Oroa dig inte.
  • felicityporter
    Anonym (S) skrev 2024-10-29 22:00:02 följande:
    Nära skjuter ingen hare. Att bo nära är inte samma sak som att vara där.
    Bor man nära kan man vara där inom några minuter, killen har säkert också en mobiltelefon och jag förutsätter att han och mamma har regelbunden kontakt via den och att han dessutom använder den vid nödsituation. Vi lever inte på 40-talet.
  • felicityporter
    Anonym (Nej) skrev 2024-10-29 22:41:07 följande:
    Absolut, men då är Man vaken. Reagerar du likadant i sömnen som när du är vaken? 
    Dödsskjutning mitt i natten som av misstag träffar TS son? Var tror du att dem bor någonstans, Detroit?
  • felicityporter
    Anonym (S) skrev 2024-10-29 23:25:39 följande:
    Jag bor i en mellanstor stad i mellersta Sverige och här är det verkligen en risk att bli skjuten av misstag om kvällarna.... Bombningar är lite mer utspritt över dygnet. Så inte Detroit eller någon Sthlmsförort heller utan en helt vanlig stad. Vi har skjutningar ett par-tre gånger i veckan här.
    Jag beklagar sorgen om du bosatt dig själv i ett sådan utsatt område.
  • felicityporter
    Anonym (Nej) skrev 2024-10-29 23:48:20 följande:
    Varenda Sthlms förort är ju numera påverkat. Sprängningar och skjutningar. Frågan är vad som händer om detta inträffar och han är i chock, huset bredvid får sin trappuppgång sprängd. Du ligger och sover. Du vet inte att detta hänt. Farmor och pappa kommer också sova utan att han hör av sig.

Detta är skillnaden med dagtid. Folk sover, du kommer inte bli uppdaterad om vad som händer. Din son är ett barn och kan agera som just ett barn i den här situationen. 
    Om man sover kommer man bli väckt av ett telefonsamtal, så till vida man inte är extremt gammal eller sjuk.
  • felicityporter
    Anonym (Nej) skrev 2024-10-29 23:48:20 följande:
    Varenda Sthlms förort är ju numera påverkat. Sprängningar och skjutningar. Frågan är vad som händer om detta inträffar och han är i chock, huset bredvid får sin trappuppgång sprängd. Du ligger och sover. Du vet inte att detta hänt. Farmor och pappa kommer också sova utan att han hör av sig.

Detta är skillnaden med dagtid. Folk sover, du kommer inte bli uppdaterad om vad som händer. Din son är ett barn och kan agera som just ett barn i den här situationen. 
    Eller va? Tror du på fullt allvar att en normalbegåvad 12-åring inte skulle ringa mamma/pappa/112 om det sprängs i porten bredvid eller något allvarligt händer? Av chock skriver du? Då kan ju lika gärna en vuxen också inte ringa 112 eller liknande om något allvarligt inträffar pga ?chock?. Nää, så fungerar det verkligen inte. Jag till och med missuppfattade ditt inlägg först eftersom jag inte kunde greppa hur du på fullaste allvar inte tror att en 13-åring hade hört av sig till sin mamma om något allvarligt som t ex en bomb hade detonerat i porten bredvid (om du tror att TS barn bor i lägenhet).
  • felicityporter
    Anonym (TuffBrud) skrev 2024-10-30 01:56:29 följande:

Självklart går det bra. 

Jag förstår verkligen inte er som säger nej. Jag fattar verkligen inte hur folk tänker. Det är så många som nuförtiden skapar dessa individer som inte kommer klara sig senare i livet. Så känns det verkligen.
    Såg en tråd på fb för någon dag sen där en diskussion uppstod om vilka ansvarsområden folk ger till sina tonåringar. Och så många vart helt rasande över att tonåringar skulle hjälpa till att städa sina rum. Eller att dom ens fick starta en spis. 

Huuuur ska dessa unga växa upp? Vid 20 års ålder kan dom knappt koka pasta. Och folk blir förvånade över att dom inte kan behålla ett jobb. För deras morsa mammar med dom så mycket så dom fattar ingenting om den verkliga världen. 

Ni gör era barn sån jäkla otjänst. Så det är sorgligt. 
    Och sen ser vi dessa inlägg på familjeliv av kvinnor som skriver om män som inte tar ansvar över sina hem. Weeeell, deras morsor sitter i detta kommentarsfält. 
    Precis den typen av uppfostran och daltande skapar dessa individer. 

Vidrigt. 

Amen! 👍
Svar på tråden Lämna 12 åring ensam två nätter