Inlägg från: Anonym (Klart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klart)

Varför är flickor så dåliga på bollsporter? Gymnastiken i skolan och lite annat.....

Anonym (Rudi) skrev 2024-10-29 21:26:54 följande:
    upplever det också
    Har ni läst hans andra trådar så framställer han sig som allt annat än sympatisk och älskar att trycka på kvinnors knappar och provocera 
  • Anonym (Klart)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-10-30 21:49:45 följande:

Det har alltid varit mer naturligt för killar att dra ihop ett gäng och spela exvis fotboll. Samma på rasterna i skolan. Nuförtiden, i och med alla dataspel, så misstänker jag att det även på killsidan är färre som är duktiga i bollsporter än för +30 år sen.

Att det sen ofta bara finns en fotbollsplan så man är tvungen att köra tillsammans killar och tjejer funkar för det mesta inte för tjejer. Funkade för mig som var längre än alla killar och hyggligt atletisk, men jag var tämligen ensam tjej att köra fotboll med killarna i skolan. Hade man istället delat upp så tjejer slapp köra bollsport med killar så tror jag fler tjejer hade spelat.

Sen skulle det inte förvåna mig om tjejer är så upptagna med att bry sig om hur man ser ut nuförtiden att det passar inte att springa runt och svettas på rasterna så man kan förstöra smink och frisyr. 

På dotterns skola (lågstadiet) så blev killarna avstängda från fotbollsplanen för tjejerna som ville spela fotboll inte fick vara med. Då spelar mer än hälften av klassens tjejer i ett fotbollslag.
Svar på tråden Varför är flickor så dåliga på bollsporter? Gymnastiken i skolan och lite annat.....