Inlägg från: Anonym (Mx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mx)

Varför är flickor så dåliga på bollsporter? Gymnastiken i skolan och lite annat.....

Pojkar och män är bättre på ex fotboll. Vi är starkare, snabbare, hårdare och har bättre spatial förmåga. Det innebär att vi är bättre på mycket av det TS nämner.

Däremot är tjejer och kvinnor överlag bättre i skolan i övrigt.

• Anonym (Mx)

Tjejer blir bättre och bättre sett utifrån vad dom presterat tidigare. Men som det ser ut nu kommer fortfarande män vara överlägsna inom dom flesta sporter under överskådlig tid.

• Anonym (Mx)
    Anonym (Rudi) skrev 2024-10-29 19:13:30 följande:
    du fattar verkligen inte. De finns inte fler lag i herrligan än dam men herrligan har långt hårdare konkurrens i sin liga än damligan. Att komma i topp tre i herrligan för ett svenskt herrlandslag är extremt mycket svårare än för ett svenskt damlandslag. Damlandslaget har knappt nåt motstånd överhuvudtaget tråkigt nog får vi säga för det skulle vara bra för damligan om fler av världens länder kunde delta. att jämföra antalet medaljer mellan herrar och damer är bara patetisk, det gör bara extremt okunniga
    Ja, det är som att jämföra hur många medaljer vi tagit i paralympics, det är två helt olika sammanhang.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Bruttan) skrev 2024-10-29 19:21:02 följande:
    Nej, pojkar är inte större och starkare än flickor. Skillnaden uppstår först i samband med puberteten. 
    Helt sant, men killar vågar mer, provar mer, har större lust att tävla och jämföra sig med andra. Dessutom bättre spatial förmåga vilket gynnas i vissa idrotter.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Bruttan) skrev 2024-10-29 19:52:34 följande:
    Berätta det för de extremt tävlingsinriktade handbollsflickorna i min dotters klass, de har inte förstått det! Du kan även berätta det för alla tävlingsdansande tjejer. 
    Jag menar generellt i idrott och kanske speciellt på idrotten i gympan. Självklart finns det även tjejer med en enorm tävlingsanda.
  • Anonym (Mx)

Några kvinnor har dubbel agenda i tråden. Å ena sidan vill dom diskutera frågan, å andra sidan vill dom klämma åt TS.

• Anonym (Mx)
    Anonym (ändrats ganska så mycket.) skrev 2024-10-29 22:01:20 följande:
    Dock har en del killar det svårt för att förlora mot tjejer. 
    Hur skulle du själv reagera? 
    Jag vet inte hur killarna är idag, men när jag var yngre så ville man absolut inte förlora mot en tjej.
  • Anonym (Mx)

Vissa dissar halvsvensk man, men han har en poäng i det han säger. Dock förstår jag att dessa frågor väcker anstöt i och med frekvensen eftersom han startar liknande trådar hela tiden.

Men helt fel har han faktiskt inte vare sig man vill eller inte vill att det ska vara så.

• Anonym (Mx)
    Anonym (S) skrev 2024-10-30 12:44:52 följande:
    Jasså? Jag och en till tjej i klassen slog klasskompisarna i armbrytning i 5:an/6:an. Hon med vänster arm och jag med höger arm. 
    Vi diskuterar i generella termer. Alla vet att det existerar tjejer som är starkare än killar i specifika fall.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (?) skrev 2024-10-30 21:31:16 följande:

Så som svenska herrlandslaget i fotboll presterat på senare år jämfört med damrerna så ..... fan vet om inte herrarna skulle få spö.
    Tjejerna är precis lika duktiga som herrarna är usla.

//F.D fotbollsspelande man 57 år

Även fast herrlandslaget gått knackigt och damlandslaget gått bra internationellt, så skull herrlandslaget inte ens behöva ta i för att vara överlägsna damlandslaget.
  • Anonym (Mx)
    PH76 skrev 2024-10-30 21:21:39 följande:
    Vi pratar givetvis om tjejer och killar som grupp, att det finns statistika abnormaliteter förändrar ju inte det. När jag gick i 7an så vann jag armbrytning mot alla i 9an, det förändrar inte faktumet att 9or är starkare än 7or.
    Folk förstår inte vad generella termer betyder uppenbarligen.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-10-31 07:01:24 följande:
    Tycker det blivit väldigt vanligt på FL.

Jag kan bara hålla med, är det för att man inte förstår?

Typ: Dom flesta gillar godis!

Då får man svaret:

-Jag vet en person som inte gillar godis och det har hen aldrig gjort.

• Anonym (Mx)
    Anonym (S) skrev 2024-10-31 13:59:32 följande:
    Ser dina trådar lite då och då. Varför lägger du så mycket energi på hur dåliga kvinnor är och hur mycket bättre män är? Om du ser ner så mycket på oss kvinnor gör oss en tjänst och sluta lägga energi på oss och fokusera på alla bra män istället. Har du kommit ut som homosexuell än? 
    Snyggt att använda homosexualitet som skällsord och på ett nedsättande sätt bara för att du blir upprörd.
  • Anonym (Mx)
    Mimosa86 skrev 2024-10-31 19:39:20 följande:

Tala för digsjälv. I min tennisgrupp så är männen sämst. Jag slår hårdast ;)

Troligen ljuger du för att göra en poäng som inte ens är relevant. Vi pratar i generella termer. Inte om dina fantasier att du slår hårdare än männen.
  • Anonym (Mx)
    McIris skrev 2024-11-01 01:35:33 följande:
    Och flickor är ganska mycket bättre i skolan generellt än pojkar. Så pojkar har fysiken och flickor intellektet. Det var väl ingen nyhet.
    Eftersom pojkar är just rörligare och motoriskt drivna så passar inte skolan dessa små herrar lika bra. Att sitta ner i en skolbänk och lyssna på läraren är generellt sett svårare för pojkar. Det handlar inte om intelligens.
  • Anonym (Mx)
    McIris skrev 2024-11-01 09:15:52 följande:
    Jag skrev inte intelligens som i IQ, jag skrev högre intellekt som i förstånd. Flickor tar bättre beslut, mer ansvar för sina studier, är språkligt och skriftligt betydligt starkare och har lättare att förstå och lösa uppgifter. Flickor närmar sig statististiskt 30 poäng högre än pojkar i meritpoäng när de går ut åk 9. I idrott har fler flickor A än pojkar. Nu är det väl inte bara bollsporter som räknas in i betyget men om man nu ska tävla i förmågor så är väl bollsporter en av de få grejer killar är bättre på i skolan.
    Ja, det stämmer nog bra, skriver under på det mesta i ditt inlägg. Jag tror även att flickor har bättre betyg pga sina sociala färdigheter. Något dom har nytta av hela livet.
Svar på tråden Varför är flickor så dåliga på bollsporter? Gymnastiken i skolan och lite annat.....