• Anonym (E)

Kan jag säga ifrån till svärmor?

Jag får känslan av att du lite skäms över att du inte är svensk, är det så? För det är iså fall verkligen inget att skämmas för, jag antar att Sverige är det land du bor i då du skriver på svenska men kan ju ha fel. Jag tror även att det kan vara som någon ovan skrev, hon är stolt helt enkelt.

En del människor, speciellt med invandrarbakgrund säger ofta ens namn flera gånger i samtal, jag vet inte varför men har varit med om det själv och jag tror inte att du hade brytt dig om det inte redan var så att du stör dig på svärmor.

Jag tror inte heller att det är värt att ta upp något, du kan väl säga till nästa gång kanske att du inte uppskattat det men om det här problemet har varit i 20 år så kan du inte räkna med att någon som är 80 ska ändra sig, hade du eller din man öppnat munnen när hon var 60 kanske det hade gjort någon skillnad men nu är det nog för sent.

Jag fattar att du stör dig eftersom du startat tråden men försök lägga energin på annat, jag säger det i all välmening, min mans farmor är 91 och det kommer ut allt möjligt konstigt ur hennes mun, ibland är det saker som jag kan bli riktigt arg för i stunden men oftast är det egentligen skitsaker som inte spelar någon större roll, hon kan ha någon åsikt om något som jag inte håller med om men det är liksom ingen idé att tjafsa emot

Svar på tråden Kan jag säga ifrån till svärmor?