Jag skrek på ny kollega och nu har hon sagt upp sig
Anonym (Danne) skrev 2024-10-28 22:09:44 följande:
Ja hade den blivit kvar så vette fan om man inte hade blivit tvungen att på eget bevåg säga upp sig med tiden. Anonym (Danne) skrev 2024-10-28 22:18:41 följande:
Jag tycker ju innerst inne att det är rätt skönt att självmant slutat. Känns lite som jag tog en för laget eftersom jag vet att andra också hann bli trötta på hennes vänsterpolitiska åsikter. Men vissa av mina kollegor har arbetat där längre än jag och är äldre. Jag vill inte att de börjar tro att jag har problem med alkoholen och sånt.
Eh ... va? Du "tog en för laget" när du gormade och skrek, kastade en pärm, gjorde alla obekväma och kanske till och med rädda, och förpestade arbetsmiljön så till den grad att den nya kollegan sjukskrev sig och sen bestämde sig för att hon inte kunde komma tillbaka? Intressant syn du har på dig själv. Ja, det är bra att du skriver i din ts att det var jävligt dumt av dig, men du verkar ju inte inse varför det var dumt - det enda du tycks ångra med det är att dina kollegor kanske tror att du börjat dricka igen. Ditt fokus borde ligga på att du har skrämt vettet ur en ung människa som nu står inför att behöva söka jobb igen, som kommer att ha på sitt cv att hon hoppade av sitt jobb efter en vecka, och som troligtvis kommer att må fruktansvärt dåligt en lång tid framöver. Det är det som gör att det var "jävligt dumt" (milt uttryckt) - inte att du nu riskerar att folk tror att du börjat dricka igen.