• Anonym (Danne)

Jag skrek på ny kollega och nu har hon sagt upp sig

Förra veckan fick vi en ny kollega på företaget där jag arbetar, en yngre kvinna. I torsdags så fick jag ett raserianfall på henne och skällde ut henne efter noter, i fredags var hon sjukanmäld och nu idag fick jag veta av chefen att hon slutat och inte tänker komma tillbaks.  

Det var jävligt dumt av mig att reagera som jag gjorde, men det var flera faktorer som spelade in. Dels hade jag samma morgon inte hitta bilnyckeln så jag blev tvungen att ta cykeln till jobbet och blev då både försenad och svettig. Sen hade hon under hela den veckan sedan sin första dag hållit på och sagt saker som retade upp mig, massa politiskt dravel som jag inte orkade lyssna på. Så efter en mindre bagatell under torsdagseftermiddagen så rann det över och jag skrek på henne, samt kastade min perm i väggen. Hon började gråta och jag drog, såg henne inte mer efter det. 

Till kruxet nu. Hade ett alkoholmissbruk för några år sedan. Nu tror folk att jag har återfallit igen vilket jag inte har. Det hade ingenting med alkohol att göra. Har knappt rört en bira på två år. Konstig stämning känner jag. Vad göra? 

• Svar på tråden Jag skrek på ny kollega och nu har hon sagt upp sig
  • Anonym

Sök hjälp ts. 
    Man skriker inte till varandra på en arbetsplats. Aldrig någonsin

• Anonym (B)

Du fick ingen varning då? Angående alkoholen behöver du inte lyfta ett finger, det har andra inte med att göra och om de snackar skit går du till chefen.

• Anonym (Jag)

Så uppför man sig inte på en arbetsplats.

• Anonym (J)

Stackars tjej. Du borde slutat om nån.

• Anonym (Danne)
    Anonym (B) skrev 2024-10-28 21:49:12 följande:

Du fick ingen varning då? Angående alkoholen behöver du inte lyfta ett finger, det har andra inte med att göra och om de snackar skit går du till chefen.

Nä ingen varning direkt. Mer att han bara sa att du får tänka lite på hur du beter dig. Men inte mer än så. 
  • Anonym (Vik)

Du har har uppfört dig dåligt och det är bra att du erkänner det. 
    Be om ursäkt, kanske kan du be din chef framföra ursäkten till henne. Övriga kollegor kan du be om ursäkt till i person, och lova att det inte kommer upprepas. 

Alla förtjänar en andra chans, även du, så förhoppningsvis kan alla på arbetsplatsen dra ett streck över den här historien. Hoppas det löser sig.  

• Anonym (Danne)
    Anonym (J) skrev 2024-10-28 22:01:53 följande:

Stackars tjej. Du borde slutat om nån.

Ja hade den blivit kvar så vette fan om man inte hade blivit tvungen att på eget bevåg säga upp sig med tiden. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Danne) skrev 2024-10-28 22:09:44 följande:
    Ja hade den blivit kvar så vette fan om man inte hade blivit tvungen att på eget bevåg säga upp sig med tiden. 
    Ändå bra att du verkar medveten om att det var fel. Många hade väl bara förnekat det. försök o inte göra om det. 
  • Anonym (Danne)
    Anonym (Vik) skrev 2024-10-28 22:08:19 följande:

Du har har uppfört dig dåligt och det är bra att du erkänner det. 
    Be om ursäkt, kanske kan du be din chef framföra ursäkten till henne. Övriga kollegor kan du be om ursäkt till i person, och lova att det inte kommer upprepas. 

Alla förtjänar en andra chans, även du, så förhoppningsvis kan alla på arbetsplatsen dra ett streck över den här historien. Hoppas det löser sig.  

Nu har jag ju en privat relation med flera av mina kollegor och har känt de länge så det blir ju lite märkligt om jag ska stå där och be alla om ursäkt i person. Det hade inte blivit seriöst och bra, bara tramsigt. 

När det gäller henne så bad jag chefen framföra en ursäkt, men hon kommer inte tillbaks enligt honom. Vet inte ens om han brytt sig om att framföra min ursäkt ens. 
  • Anonym
    Anonym (Danne) skrev 2024-10-28 22:09:44 följande:
    Det är bättre att du lär dig hur du konstruktivt ska lösa problem som uppstår på arbetsplatsen istället för att fly
Svar på tråden Jag skrek på ny kollega och nu har hon sagt upp sig