Jag skrek på ny kollega och nu har hon sagt upp sig
Förra veckan fick vi en ny kollega på företaget där jag arbetar, en yngre kvinna. I torsdags så fick jag ett raserianfall på henne och skällde ut henne efter noter, i fredags var hon sjukanmäld och nu idag fick jag veta av chefen att hon slutat och inte tänker komma tillbaks.
Det var jävligt dumt av mig att reagera som jag gjorde, men det var flera faktorer som spelade in. Dels hade jag samma morgon inte hitta bilnyckeln så jag blev tvungen att ta cykeln till jobbet och blev då både försenad och svettig. Sen hade hon under hela den veckan sedan sin första dag hållit på och sagt saker som retade upp mig, massa politiskt dravel som jag inte orkade lyssna på. Så efter en mindre bagatell under torsdagseftermiddagen så rann det över och jag skrek på henne, samt kastade min perm i väggen. Hon började gråta och jag drog, såg henne inte mer efter det.
Till kruxet nu. Hade ett alkoholmissbruk för några år sedan. Nu tror folk att jag har återfallit igen vilket jag inte har. Det hade ingenting med alkohol att göra. Har knappt rört en bira på två år. Konstig stämning känner jag. Vad göra?