• Anonym (Yen)

Det är synd om skilsmässobarn

Jag tror tyvärr inte att barn lär sig vad riktig kärlek är för att föräldrarna skiljer sig. Undrar också om andra än barnets föräldrar på riktigt kan älska ett barn helt villkorslöst. Därför är det nog för det mesta bäst för barnet att familjen håller ihop och lever tillsammans så länge det inte är våld, skrik och bråk med i bilden. Rent egoistiskt hade det kanske varit roligare och pirrigare för mig att hitta någon ny spännande man efter många år men man kommer inte ifrån att mina barn hade förlorat på det. Barnen går före mina egna behov, det är så det är att vara en familj. Barn behöver lugn, ro och förutsägbarhet när de växer upp. Det är kärlek att visa att man klarar av att skapa trygghet och ett stabilt hem även om det ibland är kämpigt. Trägen vinner, det är lättare att få tid tillsammans och vårda förhållandet när barnen har blivit stora och det går fort. Hoppas att fler försöker kämpa lite till, de flesta tjänar nog på det i längden tror jag. Kämpa på alla småbarnsföräldrar, det är verkligen inte så lätt alla gånger!

Svar på tråden Det är synd om skilsmässobarn