Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Ställde krav på bonusdottern vid lån, kaos

Anonym (TS) skrev 2024-10-28 14:04:11 följande:
    För mig är snus en princip. Jag har råd att inte se pengarna igen, men jag tycker att hon inte borde snusa. Så jag ser inte hur man kan välja bort 200 tusen för att fortsatt få snusa 

Men dåså, ge henne pengarna då. 

Tänk bara på att du lär henne att man kan få allt trots man slösat bort sina pengar. Hon sitter säkert där med fakturor och skulder på klarna och dylikt sen. Man lär sig inte pengars värde om man får allt. Jag fick också det mesta. Det var inte bra för mig. Men det var småsummor i jämförelse och jag kan bara tänka mig hur det då är om man får 400k. Helt galet enligt mig. Varför inte ge henne 1 miljon lika gärna? Bara bränn på. En annan fick be om 100 kr. Blir förbannad på hur bortskämda ungar är nu för tiden. 

Man hjälper inte på det viset utan stjälper, tyvärr. Även om man vill väl.

• Anonym (J)

Det är 10 år sen jag var 20, för övrigt 

• Anonym (J)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 19:59:36 följande:
    Då blir hon skuldsatt. 
    Men ångra köpet då? kan hon inte ta lånet själv kan hon inte äga en lägenhet! Hon SLÖSADE sina pengar.
  • Anonym (J)

Hon får väl ta en hyreslägenhet som alla andra så länge? Hon är 22, inte 12 

• Anonym (J)
    Anonym (Konsekvenstänkt) skrev 2024-10-28 20:03:58 följande:
    Återigen, fattar hon vilka val hon har och konsekvenserna av dem? För det är väl inte ni föräldrar som kommer ringa mäklaren och fråga vad ett kontraktbrott kostar? Och lusläsa kontraktet? Låt henne ringa och fråga själv, annars är det curling deluxe.

Precis.

Hon är inte ju inte ens mogen att äga lägenhet själv om hon slösat pengarna på annat? Och vem ska fixa lägenheten, renovera och köpa saker när saker går sönder om hon slösar bort pengarna? Ja det blir väl ts, han har ju iofs pengar. 

Man blir inte mogen heller om man inte får ta ansvar själv 

• Anonym (J)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 20:06:12 följande:
    Hon kommer ha flera hundra tusen i skulder om hon drar sig ur. Vem skulle vilja sätta sitt barn i den sitsen? hennes föräldrar kan inte hjälpa henne 
    Varför tog inte föräldrarna ansvar och sa till henne att hon måste spara pengarna till insatsen om hon ska ha en lägenhet då? Jag hänger inte med, vart tog pengarna ens vägen? Söp hon bort dom? kläder? smink? 
  • Anonym (J)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 20:07:25 följande:
    Vi vet ju redan detta. Det går inte att komma ur utan flera hundra tusen i skulder. Då står hon där med skulder och utan bostad 

Hyreslägenhet! Som alla andra får göra 

• Anonym (J)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 20:08:18 följande:
    Hon kommer få flera hundra tusen i skulder och efter detta spara. 
    Varför tog hon lägenheten om hon inte hade till insatsen? Alltså jag förstår inte? 
  • Anonym (J)

Har ni pratat med banken och sagt hur läget är då? Det kanske visst är möjligt att ångra köpet? Om ni verkligen förklarar! 

• Anonym (J)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 20:09:15 följande:
    Hon skulle resa lite bland annat 
    Men då får hon skylla sig själv 
Svar på tråden Ställde krav på bonusdottern vid lån, kaos