Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Ställde krav på bonusdottern vid lån, kaos

Du kommer inte se röken av de pengarna sedan. Låt henne ta konsekvensen av sina dåliga beslut. Det är så hon lär sig (förhoppningsvis).

• Tow2Mater
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 20:35:09 följande:

Jag är intresserad av att hon slutar snusa. Om jag får pengarna tillbaka sen är skitsamma. Tycker du man ska behandla bonusbarn och biologiska barn olika? Väldigt olika? 

Mina barn med deras pappa har miljoner sparade redan på sina sparkonton. Hans barn har inte fått i närheten av detta. 

Att du lånar ut pengar betyder inte att behandla dem lika. Har dina barn miljoner och du vill behandla dem alla lika, kan du ju ge bonusdottern en gåva. Inte ett lån.
  • Tow2Mater
    Anonym (J) skrev 2024-10-28 22:09:38 följande:
    Om det är skitsamma kan du väl lika gärna betala skulden det blir till att ångra köpet av lägenheten. 
    Hon vill väl bonusen ska flytta ut....
  • Tow2Mater
    Anonym (Ts har rätt) skrev 2024-10-31 11:21:05 följande:
    Tack för ett utmärkt inlägg.

Ditt inlägg är säkerligen värdefullt för ts,
    och förhoppningsvis värdefullt också för en del av medlemmarna som skriver i tråden.

Jag delar helt din uppfattning.

Om man skulle komma överens om att det skulle vara en fördel att testa nikotinet så är det ju utmärkt för ts, och andra, få reda på att det finns tester att köpa själv och att det alltså inte krävs någon som helst inblandning av läkare.
    Detta förenklar samarbetet och den ömsesidiga relation på ett utmärkt sätt, om man ömsesidigt kommer överens om att tester kan vara till fördel.

Mycket positivt!
    Hade du orkat läsa tråden hade du sett det diskuterades redan t ex på sid 12.
Svar på tråden Ställde krav på bonusdottern vid lån, kaos