Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Ställde krav på bonusdottern vid lån, kaos

Anonym (Erfaren_man) skrev 2024-10-28 17:40:24 följande:

Hur länge har du och mamman varit tillsammans? Ända sedan bonusdottern var ett litet barn? Eller bara några få år?

Tänk på att i samma ögonblick det tar slut mellan dig och mamman, så är tjejen inte längre din bonusdotter, utan bara en ung kvinna, med dåligt ekonomiskt sinne, som kanske är helt ointresserad av att fortsätta ha kontakt med dig. 

Varför tror du att TS är en man? 
  • Anonym (?)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 19:17:32 följande:
    Jag är kvinna, jag har barn med hennes pappa? 
    Precis. Men den person jag citerade utgick från att du är en man. 
  • Anonym (?)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 19:40:21 följande:
    Ska jag inte ställa några krav alls? 

Du ska inte låna ut pengarna. Det är det enda vettiga. 

Du kommer bli bitter och hon kommer känna sig skyldig dig varje dag tills pengarna är återbetalda. Och du vet lika väl som vi att du inte får tillbaka pengarna. 

• Anonym (?)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 19:55:56 följande:

Ska jag låta henne bli skuldsatt istället? Om det hade varit ditt barn, hade du inte hjälpt barnet då? Trots att den gjort fel? 

Hon kommer inte kunna få en annan bostad efter detta. Att göra såhär med en bostadsaffär är ju åt helvete 

Nej faktiskt inte. Jag tror inte på att curla barn eller ungdomar. 

Hon kan bo i andra hand och spara ihop 200000 som så många andra får göra. 

• Anonym (?)
    Anonym (J) skrev 2024-10-28 20:06:15 följande:

Precis.

Hon är inte ju inte ens mogen att äga lägenhet själv om hon slösat pengarna på annat? Och vem ska fixa lägenheten, renovera och köpa saker när saker går sönder om hon slösar bort pengarna? Ja det blir väl ts, han har ju iofs pengar. 

Man blir inte mogen heller om man inte får ta ansvar själv 

HON har pengar. Inte han. 
  • Anonym (?)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 20:07:25 följande:
    Vi vet ju redan detta. Det går inte att komma ur utan flera hundra tusen i skulder. Då står hon där med skulder och utan bostad 
    Fast det var ju valet hon gjorde. Vissa har 200000 i studieskulder och andra bränner flera hundratusen på ingenting. När hade ni tänkt att hon ska bli vuxen? Ni är ju tre vuxna som curlar henne. 
  • Anonym (?)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 20:09:15 följande:
    Hon skulle resa lite bland annat 

Så fult att hon räknar kallt med att bli räddad utan minsta hänsyn till er. 

• Anonym (?)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 20:16:17 följande:

Så jag ska ge bort 200 tusen för att hon sen inte ska ha någonstans att bo. Och dina csn skulder är ju mer ett skämt. Inte direkt samma krav på dessa som banklån. Man betalar ju en otroligt liten ränta så det går inte att jämföra. 

Jag är själv född med pengar. Mina föräldrar har hjälpt mig. Jag har blivit ansvarsfull när det kommer till pengar men i tonåren och som ung vuxen fick jag nog bli både räddad och pengar. 

Mina syskon har haft samma situation och vi är båda drivna och välutbildade idag. 

Så vad är din fråga då? Hur du ska tvinga en 22-åring att sluta snusa genom att styra hennes tillvaro med pengar?

Hon är inte född med pengar helt klart. Hon kommer inte bli som du. 
Svar på tråden Ställde krav på bonusdottern vid lån, kaos