Inlägg från: Anonym (Elin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elin)

Ställde krav på bonusdottern vid lån, kaos

Jag hade hellre bara sagt nej.

För vad ska du göra om du lånar henne pengarna och sedan kommer på henne med att snusa?

Bättre att låta henne ta konsekvenserna av sitt eget handlande. 

• Anonym (Elin)
    Anonym (?) skrev 2024-10-28 19:14:19 följande:
    Varför tror du att TS är en man? 
    Förmodligen för att hon har mer pengar än sin partner. Jag har sett det hända i andra trådar också. Enda gången en TS inte antas vara kvinna är när hon är stadd vid kassa. 
  • Anonym (Elin)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 19:24:49 följande:
    ja många som utgår från att jag är man och vill ha makt. Jag tycker inte att hon ska snusa bara. Det är farligt och skadligt. 
    Klart att hon inte borde snusa. Men att koppla ihop det med ett eventuellt lån blir bara trassligt.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 19:40:21 följande:
    Ska jag inte ställa några krav alls? 
    Kräv att hon betalar tillbaka lånet inom en viss tid.

Hon behöver ju inte bara sluta snusa. Hon behöver börja hantera pengar på ett vettigt sätt också, vilket ju har en mycket mer naturlig koppling till lånet. 
  • Anonym (Elin)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 20:00:31 följande:
    Jag bryr mig inte om pengarna. Jag bryr mig om snuset. 
    Men det kan du inte kontrollera. Hon är vuxen. Pengar kan ni skriva giltiga avtal om men inte snus.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 22:51:23 följande:
    Vore väl rimligt om vi gör en deal. Annars vet jag ju inte om dealen funkar? 
    Sannolikt kommer hon lätt att kunna ta sig ur den dealen. Jag kan inte tänka mig att det är lagligt att sätta upp den sortens villkor för ett lån, så hon kommer att kunna snusa hur mycket hon vill oavsett.
Svar på tråden Ställde krav på bonusdottern vid lån, kaos