21 årig tjej som blev uppsagd fel!!
Hejsan!
Jag har nyligen för 1 månad sedan blivit uppsagd från mitt jobb på ett företag som heter OpenInfra, det är ett företag som hanterar fiber. Jag jobbade som kundtjänst arbetare och blev uppsagd på grund av att jag kom sent och var sjuk för många gånger.
Innan ni säger "Ja men då ska du ju dra?" Så vill jag att ni läser allting.
På min arbetsplats så blev jag otroligt dåligt behandlad, mina kollegor kunde tvinga mig till att försöka gå med och dricka alkohol vilket gjorde mig otroligt obekväm, Jag fick aldrig ha en talan i hur saker och ting kan förbättras, min rast och lunch blev flera gånger påverkad av att min teamleader sa att jag ska sitta över, Min ena kollega började kritisera mitt sex liv och jag kände mig inte trygg längre.
Därför tog jag ut så mycket sjuk dagar och kom sent för jag mådde så otroligt dåligt på detta jobb.
Men det verkar som att detta företaget inte tog det seriöst att jag blev mobbad och nedbruten på detta företag och valde då att säga upp mig från min provanställning efter 6 månader.
Dock så fick jag aldrig det skriftligt på papper att jag är uppsagd, Jag pluggar inom HR och har läst väldigt mycket om LAS att man behöver ha det skriftligt för att ens kunna bli uppsagd... detta har gett mig otroligt mycket stress och ångest och jag undrar vad man bör göra nu.
Tyvärr var jag inte med i Facket när jag jobbade här för att jag har aldrig sett att det var nödvändigt, självklart så biter realiteten en i röven ibland...
hjälp mig snälla, jag håller på att bli helt galen av allt detta.