Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Avvrutet samlag. Jag vill bli gravid men han är osäker

Gjort så i några år. Varit lugnt för min del iallafall. Fast han tog på sig en tidigare än så. Mitt i ungefär.

• Anonym (J)

Hur han tänker vet bara han själv. Vi var inte emot om det skulle råka bli så. Men han, du får väl fråga honom.

• Anonym (J)

Men han är väl okej med om det skulle hända då helt enkelt? Men egentligen vill han väl inte just nu. Inget konstigt? men var tydlig mot honom

• Anonym (J)
    Anonym (Ödet) skrev 2024-10-28 10:39:00 följande:
    Vet inte om jag vågar ta upp det. Kanske rädd att han ska börja skydda sig och jag förkirar chansen att råka bli gravid. Även rädd att sätta press på honom
    Läs det du skrev igen, det lät ju helt galet
  • Anonym (J)
    Anonym (Ödet) skrev 2024-10-28 10:53:19 följande:
    Varför är det naivt? Handlingen tolkar jag som "ok med graviditet men helst inte NU". En handling som oftast betyder  att man godkänner en graviditet (förutsatt att man har kunskapen att metoden är osäker)

Han vet att jag aldrig skulle göra abort av principskäl, det har jag varit tydlig med. Väldigt förvirrande. 

Det konstiga är att jag inte kan förstå hur man kan vara ok med en graviditet men ändå inte redo att försöka. 
    Har själv bara upplevt två extremer dvs livrädd för graviditet och längtan.
    Men prata då? Kan ni inte ens det borde du ifrågasätta hur väl ni känner varann egentligen och hur nära ni är. Då är det nog lite tidigt med barn kan jag tycka. Du ska kunna snacka om ALLT.
  • Anonym (J)
    Anonym (Ödet) skrev 2024-10-28 10:44:23 följande:
    Jag känner honom tillräckligt väl för att veta att han inte skulle dumpa mig för att jag blev gravid.

När man verkligen inte vill ha barn kör man väl inte avbrutet som "metod"? Att jag inte gör abort av principskäl vet han dessutom.

Han är kluven i barnfrågan. Han både gillar tanken men är rädd att skaffa fler av ilika anledningar.
    Han tycker väl att han har koll.
  • Anonym (J)
    Anonym (ella) skrev 2024-10-28 10:58:54 följande:
    Det där är ju ett tecken på att ni inte är kompatibla. 

Du vågar inte ens prata med den person som du har valt ut att bli pappa till ditt barn? Hur tror du att du ska våga ta upp andra saker med honom senare om ni nu skulle bli föräldrar? Då talar vi 18 år av mer eller mindre känsliga diskussioner. Där ni dessutom behöver komma överens och kompromissa om allt mellan himmel och jord. 

Er relation verkar inte mogen för ett barn. 
    Precis , ofattbart 
  • Anonym (J)
    Anonym (ella) skrev 2024-10-28 10:58:54 följande:
    Det där är ju ett tecken på att ni inte är kompatibla. 

Du vågar inte ens prata med den person som du har valt ut att bli pappa till ditt barn? Hur tror du att du ska våga ta upp andra saker med honom senare om ni nu skulle bli föräldrar? Då talar vi 18 år av mer eller mindre känsliga diskussioner. Där ni dessutom behöver komma överens och kompromissa om allt mellan himmel och jord. 

Er relation verkar inte mogen för ett barn. 

Fast hon skrev i ett tidigare inlägg att hon inte ville ta upp det för då börjar han kanske använda kondom. 

Här; 
    ? Vet inte om jag vågar ta upp det. Kanske rädd att han ska börja skydda sig och jag förkirar chansen att råka bli gravid. Även rädd att sätta press på honom?

• Anonym (J)

Men ska man ens tänla på att skaffa barn måste man kunna prata 

Svar på tråden Avvrutet samlag. Jag vill bli gravid men han är osäker