Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

Er åsikt om få barn runt 45…

Skulle personligen inte skaffat fler barn vid 45, tyckte att jag var gränsfall till för gammal när yngsta kom och då var jag 36, skulle fylla 37.

Har en kompis som fick barn vid 50 fyllda, ännu går det iaf bra. Och då var det ändå hennes första. Blev av förklarliga skäl inga fler sen.

• Anonym (Mimmi)
    Tom Araya skrev 2024-11-13 22:23:04 följande:

Jag är kraftigt negativ till tanken.

Dels så ökar risken för komplikationer påtagligt redan innan 40 för kvinnor.

Dels blir ni väldigt gamla föräldrar, vilket gör det svårare för barnen.

Som sladdbarn född 10 och 12 år efter mina syskon har jag egen erfarenhet av gamla föräldrar.
    Mina föräldrar var 23 och 28 vid första barnet, 25 och 30 vid andra samt 35 och 40 när jag kom.
    Jag tyckte de var asgamla under skolåren. Inget jag skulle vilja att mina barn får uppleva. 

Fast du hade inte direkt gamla föräldrar, saken var nog mest att du hade så mycket äldre syskon. Då föräldrarna startade familjen tidigt.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-11-14 05:24:10 följande:
    Fast du hade inte direkt gamla föräldrar, saken var nog mest att du hade så mycket äldre syskon. Då föräldrarna startade familjen tidigt.
    Just det, själv har jag 18 år mellan mina två barn.
    Fick barn ung (18) och lite äldre men dock inte "gammal" vid 36.

Det har aldrig varit något problem, idag är båda vuxna.

Vi har samma ålderskillnad mellan oss tre, jag och äldsta 18 år, äldsta och yngsta 18 år. Glad
Svar på tråden Er åsikt om få barn runt 45…