Minskad lust 40+ man
Jag är man och 60+.
Jag vågar nog påstå att jag har minst lika stor både lust och förmåga som när jag var 30-40. Och jag har tillsammans med min fru (och ibland tillsammans med andra) ett både omväxlande, roligt och mycket tillfredsställande sexliv.
Mitt första och enklaste råd är att skaffa Tadalafil eller Sildenafil. Detta är punkt 1A. Testa gärna båda för att se vilken som passar dig bäst.
Jag själv använder båda, för de ger olika fördelar vid olika tillfällen.
Preparaten i sig är inte lusthöjande.
Men att känna tvivel på sin egen prestationsförmåga kan vara fruktansvärt frustrerande och mycket starkt bidra till minskad sexlust och minskad lust att ta initiativ.
När man som man själv känner att man har god förmåga att älska med och att tillfredsställa sin fru, och ibland en annan kvinna, så ökar ens egen sexlust högst väsentligt.
En annan grund är självfallet att man väljer se till att man håller sig i god fysisk form.
Också lusten att träna och motivationen att sköta sin hälsa ökar högst väsentligt när man har god sexlust och ett bra sexliv.
För mig har det kommit bli en mycket tydlig win win-situation.
Jag har blivit motiverad att se till att komma i bättre fysisk form än på många år.
För mig är det en mycket viktig grundbult att känna inom mig själv att jag alltid har en osviklig förmåga, varje gång och vid varje ögonblick som jag själv eller min fru, eller en annan kvinna, önskar det.
Min självkänsla och mitt självförtroende mår mycket bra av detta.
Att ha denna goda känsla inom mig är för mig mycket lusthöjande och det gör mig mycket mera tillfreds med mig själv, med livet och med min relation.
Att använda s k potensmedel är väldigt vanligt, men fortfarande lite tabu för en del, och man kan självfallet känna sig lite osäker innan man testat, innan man funnit vilket preparat och vilket sätt att använda det som passar allra bäst för mig.
Mitt råd är att snarast möjligt börja testa. Du väljer själv om du som de flesta vill börja ta det diskret, utan att ta upp det med din partner. De flesta jag känner väljer dock att förr eller senare ta upp det med sin partner. För alla jag känner har det kommit att bli ett helt naturligt inslag.
Jag och min fru har senare i livet börjat att ibland umgås internationellt i swingers-kretsar och i liknande sammanhang tillsammans med andra sex-positiva människor.
Därför träffar jag så många andra människor med liknande erfarenheter som jag.
Och det finns säkert någon man här som kan förstå att min förmåga är för mig mycket viktig i dessa sammanhang, de flesta andra människor, liksom min egen fru, är yngre än jag, det är också viktigt att jag har stark lust, kanske särskilt de gånger min fru ibland får tillfälle träffa en eller flera mycket yngre älskare. Men också de gånger jag själv har chansen att få uppleva en fin stund med en annan kvinna.
Testa potensmedel.
Vad är liksom det värsta som kan hända?
Jag har själv använt preparat i snart 20 år. Nästan alla män jag känner väl, i varierande åldrar, använder det regelbundet eller ibland.
Bland väldigt många jag träffat under åren så är jag övertygad att en klar majoritet använder preparat.
Jag har aldrig hört någon som har drabbats av något problem på grund av detta, men alla vittnar om fördelar, stora eller små fördelar.
Dock kan några drabbas av vissa biverkningar, jag själv tillhör dem. T ex snuva och nästäppa, lite rodnad i ansiktet eller på öronen, och liknande icke allvarliga biverkningar. Jag motverkar dem med helt vanlig nässpray och lite receptfri allergimedicin.
Det värsta som kan hända är inte värre än så.
Men fördelarna, jag säger bara fördelarna, de är jättestora.
Jag har både köpt på nätet och fått recept för att köpa på svenskt apotek. Jag har aldrig märkt någon skillnad överhuvudtaget. Den enda skillnaden är att det är enklare och mycket billigare att köpa på nätet.
Men köp där det verkar seriöst, med goda omdömen (beställ inte det billigaste och det som verkar osäkert). Googla, så är det inget problem.
Där jag själv köper, från ett apotek inom EU, får man fylla i en hälsodeklaration, som granskas av leg läkare, innan man får leverans.
Som sagt, för mig har det fungerat helt utan problem i snart 20 år. Och för alla jag känner har det fungerat utmärkt.