Minskad lust 40+ man
Hej!
Jag och min sambo har varit ett par i över 20 år, och vi har haft ett bra sexliv. Jag blev sjuk för ett år sedan och har genomgått en behandling men är nu "frisk" igen.
Min sexlust har minskat och jag vet inte om det beror på behandlingen eller om det är åldern som också spelar in. Jag har lite svårare att behålla erektionen nu jämfört med för 10 år sedan. Är inte överviktig men har något trivselkilo på magen. Försöker hålla igång och vara aktiv etc.
Min sambo är något år yngre än mig men även hon 40+. Det är väl känt att kvinnors sexlust ökar med åldern och att männens kanske sjunker, varför det naturliga vore att kvinnor har ihop det med yngre män och inte tvärtom. :)
Till saken nu är att jag inte vill att hon ska vara besviken och inte få sex när hon vill och hur hon vill, men jag känner att jag inte riktigt orkar (vill) tillfredsställa henne på hennes villkor för tillfället.
Om din partner berättade samma sak, hade de stått ut med att inte ha sex så ofta och mycket som du önskar eller hade du försökt hitta det på annat håll? Min tanke är och jag har sagt det till henne tidigare med att hon kanske ska skaffa en älskare som hon kan ha sex med med min goda vilja. Hur skulle ni tackla detta problem hos er?