Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Minskad lust 40+ man

Hej!
    Jag och min sambo har varit ett par i över 20 år, och vi har haft ett bra sexliv. Jag blev sjuk för ett år sedan och har genomgått en behandling men är nu "frisk" igen. 

Min sexlust har minskat och jag vet inte om det beror på behandlingen eller om det är åldern som också spelar in. Jag har lite svårare att behålla erektionen nu jämfört med för 10 år sedan. Är inte överviktig men har något trivselkilo på magen. Försöker hålla igång och vara aktiv etc. 

Min sambo är något år yngre än mig men även hon 40+. Det är väl känt att kvinnors sexlust ökar med åldern och att männens kanske sjunker, varför det naturliga vore att kvinnor har ihop det med yngre män och inte tvärtom. :)

Till saken nu är att jag inte vill att hon ska vara besviken och inte få sex när hon vill och hur hon vill, men jag känner att jag inte riktigt orkar (vill) tillfredsställa henne på hennes villkor för tillfället. 

Om din partner berättade samma sak, hade de stått ut med att inte ha sex så ofta och mycket som du önskar eller hade du försökt hitta det på annat håll? Min tanke är och jag har sagt det till henne tidigare med att hon kanske ska skaffa en älskare som hon kan ha sex med med min goda vilja. Hur skulle ni tackla detta problem hos er? 

• Svar på tråden Minskad lust 40+ man
  • Anonym (Man)
    Anonym (k) skrev 2024-10-27 12:53:52 följande:

Min man får inte lust spontant (bara jag som tar initiativ nu för tiden), han har svårare att behålla en erektion också. Dock funkar det bra för han att  jag tar initiativ. Dock lite tråkigt för mig då jag vill känna att han tar initiativ också. 

Han har något högt blodsocker och är på gränsen för diabetes. Så det är därför det minskat sexlusten. 

Skulle min man föreslå att jag kan ha en älskare hade jag sagt nej. Dels för att jag vill vara intim med honom och ingen annan. Sen vill jag inte utveckla känslor för någon annan vilket jag tror att det kan bli om man har sex med annan. 

Har ni pratat om alternativ och om era önskemål? 

Så är det lite för mig med, att om min sambo tar initiativ så går det bättre men jag skulle vilja ta henne ibland om du förstår vad jag menar. Att hon får känna sig åtråvärd osv och det är där sex med någon annan kommer in. Det kanske inte fungerar på liknande sätt för er kvinnor att ni kan ha sex bara för njutning inte att ni måste älska personen ni har sex med. 

Vi har pratat om det, kanske inte direkt minskad lyst utan mer att jag kanske mer sällan nu för tiden tar initiativ osv. Hon har ett större behov än mig av närhet och att få uppskattning så att säga 

Svar på tråden Minskad lust 40+ man