Inlägg från: Anonym (Pfft) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pfft)

Otrogen

Finns ingen anledning att vara trogen mot en som misshandlar en. Lämna honom istället. Han kommer inte att kunna ta barnen ifrån dig. Om du tror att han kommer att göra barnen eller dig illa så kontaktar du kvinnojouren.

• Anonym (Pfft)

Vad han än har så är det ju inget alternativ att stanna kvar. Om kvinnojouren inte hjälper så får du själv börja leta boende.

• Anonym (Pfft)
    Anonym (O) skrev 2024-10-27 12:52:19 följande:
    Det gör jag, men jag har några månader kvar på min utbildning och får inte annat än studentbostad i dagsläget. Jag behöver ha det ordnat för mig för att kunna ta steget fullt ut. utbildningen var ett steg i det ledet, även om han gör ALLT han kan för att sabotera för mig med studierna. Så fort han vet om att jag har en tenta framför mig så ser han till så att det ska hända något som gör att jag ska antingen misslyckas eller inte kan gå på den. Jag har insett det nu, så jag ljuger för honom om tentadatumen och har visat helt andra datum än de som verkligen gäller. 
    Bra. Ljug på. Han ska inte få sabotera för dig. Hoppas att du snabbt kan få ett jobb sedan, men räkna med att du behöver tills vidare innan du kan skriva hyreskontrakt.
  • Anonym (Pfft)
    Anonym (O) skrev 2024-10-27 13:05:47 följande:
    Jag är fullt medveten om detta och jag har en plan. Men är fortsatt oerhört orolig för det här med barnen. Jag har en psykiatrisk diagnos som kan ligga mig i fatet, han har aldrig haft kontakt med psykiatrin. Ibland tänker jag att enda sättet för mig är att fly utomlands med barnen. 
    Ja, men det kan du tyvärr inte göra något åt. Det enda du kan göra är att skaffa en bra advokat när ditt ex börjar bråka om vårdnaden och att vara den bästa mamma du kan. Vill du berätta vilken slags diagnos? Det ska ändå mycket till innan han lyckas, särskilt som mammor ofta anses viktiga för barnens anknytning som den som oftast står barnen närmast.
  • Anonym (Pfft)
    Anonym (O) skrev 2024-10-27 14:55:37 följande:

Det är en NPF-diagnos. 

Barnen vet tack och lov att jag älskar dem och de kommer alltid till mig i första hand om det är något, så innerst inne vet de nog vem som finns där för dem även om deras pappa baktalar mig och de ibland kan upprepa saker han säger om mig som det vore sanningen. 

Ja, beroende på hur svår diagnosen/symptomen är så kan det ju vara något han försöker använda emot dig, men det skulle en smart advokat snart vända till diskriminering om argumentet endast vilar på att du har en diagnos utan att den går ut över barnen.
Svar på tråden Otrogen