• Anonym (O)

Otrogen

Efter många års psykisk misshandel där jag blivit totalt nedtryckt och nedbruten av min man som jag inte kunnat lämna pga att han hotat med att ta barnen ifrån mig ifall jag skulle försöka. Träffade en man på nätet som jag började skriva med och vi fick en innerlig kontakt, jag blev förälskad. Vi träffades och det ledde till att jag var otrogen. 

Jag avskyr otrohet egentligen, har själv blivit utsatt i en tidigare relation. Men gentemot min man känner jag inga förpliktelser längre. Jag var honom trogen under 11 års tid, jag tittade inte ens åt någon annans håll. Men han har tagit död på mina känslor genom sitt beteende och fått mig att tycka illa om honom. Kärleken finns inte kvar. Enda anledningen till att jag stannar är att jag är rädd för honom och vad han kan orsaka mig och barnen. Han är kapabel till mycket har jag förstått genom att leva med honom. 

• Svar på tråden Otrogen
  • Anonym (Pfft)

Finns ingen anledning att vara trogen mot en som misshandlar en. Lämna honom istället. Han kommer inte att kunna ta barnen ifrån dig. Om du tror att han kommer att göra barnen eller dig illa så kontaktar du kvinnojouren.

• Anonym (O)
    Anonym (Pfft) skrev 2024-10-27 11:44:48 följande:

Finns ingen anledning att vara trogen mot en som misshandlar en. Lämna honom istället. Han kommer inte att kunna ta barnen ifrån dig. Om du tror att han kommer att göra barnen eller dig illa så kontaktar du kvinnojouren.

Jo det kommer han kunna göra. Jag har skrivit om honom här innan och han är kapabel till ALLT. Han är narcissist ut i fingerspetsarna och har samlat bevis på att jag misshandlar barnen under flera år (jag har aldrig misshandlat dem eller gjort dem illa alls, men han har fotat när de har blåmärken osv och spelat in videoklipp när han fått dem att säga att jag orsakat det). Den här mannen är riktigt sjuk. Kvinnojouren kommer inte kunna göra nånting åt honom, jag har redan varit i kontakt med dem. Han kommer att förstöra mitt liv har han sagt och han räds inte att ta med barnen i fördärvet. Han kommer att göra allt för att få rätt. 

Han behandlar mig extremt respektlöst inför barnen varje dag och säger åt dem att jag vill dem illa. Han indoktrinerar dem. Han buffar aggressivt in mig i väggen hemma när barnen inte ser, sen håller han näven ovanför mig som att han ska puckla på mig och skrattar åt mig hånfullt. Då har jag tagit tag i hans arm för att dra den ifrån mig och råkat riva honom. Detta har han samlat som bildbevis på att jag misshandlar honom. 

Om något barn gråter eller skriker utomhus eller där någon utomstående kan höra har han vid flertalet tillfällen sagt högt så de andra ska höra att jag ska sluta göra illa barnen. 

Detta är en man som är farlig det och extremt manipulativ. Jag vet att han tror sig ha rätt att behandla mig såhär eftersom jag inte haft någon vuxen man i min omgivning (ingen pappa, bror eller dylikt). Med andra ord bara kvinnor som han är starkare än. Han har till och med sagt detta rakt ut till mig. 

Jag har försökt både spela in och filma honom, men han fattar direkt när något sådant är i görningen och ändrar tonläge eller säger saker om mig som tar bort allt förtroende för mig som person. 

Jag vet att jag behöver lämna honom, men det får absolut inte vara en impulshandling. Det måste vara genomtänkt och jag behöver antagligen mycket hjälp för att inte råka illa ut själv eller bli av med barnen. 

• Anonym (Pfft)

Vad han än har så är det ju inget alternativ att stanna kvar. Om kvinnojouren inte hjälper så får du själv börja leta boende.

• Anonym (O)
    Anonym (Pfft) skrev 2024-10-27 12:36:15 följande:

Vad han än har så är det ju inget alternativ att stanna kvar. Om kvinnojouren inte hjälper så får du själv börja leta boende.

Det gör jag, men jag har några månader kvar på min utbildning och får inte annat än studentbostad i dagsläget. Jag behöver ha det ordnat för mig för att kunna ta steget fullt ut. utbildningen var ett steg i det ledet, även om han gör ALLT han kan för att sabotera för mig med studierna. Så fort han vet om att jag har en tenta framför mig så ser han till så att det ska hända något som gör att jag ska antingen misslyckas eller inte kan gå på den. Jag har insett det nu, så jag ljuger för honom om tentadatumen och har visat helt andra datum än de som verkligen gäller. 
  • Anonym (Pfft)
    Anonym (O) skrev 2024-10-27 12:52:19 följande:
    Det gör jag, men jag har några månader kvar på min utbildning och får inte annat än studentbostad i dagsläget. Jag behöver ha det ordnat för mig för att kunna ta steget fullt ut. utbildningen var ett steg i det ledet, även om han gör ALLT han kan för att sabotera för mig med studierna. Så fort han vet om att jag har en tenta framför mig så ser han till så att det ska hända något som gör att jag ska antingen misslyckas eller inte kan gå på den. Jag har insett det nu, så jag ljuger för honom om tentadatumen och har visat helt andra datum än de som verkligen gäller. 
    Bra. Ljug på. Han ska inte få sabotera för dig. Hoppas att du snabbt kan få ett jobb sedan, men räkna med att du behöver tills vidare innan du kan skriva hyreskontrakt.
  • Anonym (O)
    Anonym (Pfft) skrev 2024-10-27 12:57:08 följande:
    Bra. Ljug på. Han ska inte få sabotera för dig. Hoppas att du snabbt kan få ett jobb sedan, men räkna med att du behöver tills vidare innan du kan skriva hyreskontrakt.
    Jag är fullt medveten om detta och jag har en plan. Men är fortsatt oerhört orolig för det här med barnen. Jag har en psykiatrisk diagnos som kan ligga mig i fatet, han har aldrig haft kontakt med psykiatrin. Ibland tänker jag att enda sättet för mig är att fly utomlands med barnen. 
  • Anonym (Pfft)
    Anonym (O) skrev 2024-10-27 13:05:47 följande:
    Jag är fullt medveten om detta och jag har en plan. Men är fortsatt oerhört orolig för det här med barnen. Jag har en psykiatrisk diagnos som kan ligga mig i fatet, han har aldrig haft kontakt med psykiatrin. Ibland tänker jag att enda sättet för mig är att fly utomlands med barnen. 
    Ja, men det kan du tyvärr inte göra något åt. Det enda du kan göra är att skaffa en bra advokat när ditt ex börjar bråka om vårdnaden och att vara den bästa mamma du kan. Vill du berätta vilken slags diagnos? Det ska ändå mycket till innan han lyckas, särskilt som mammor ofta anses viktiga för barnens anknytning som den som oftast står barnen närmast.
  • Anonym (O)
    Anonym (Pfft) skrev 2024-10-27 13:36:56 följande:
    Ja, men det kan du tyvärr inte göra något åt. Det enda du kan göra är att skaffa en bra advokat när ditt ex börjar bråka om vårdnaden och att vara den bästa mamma du kan. Vill du berätta vilken slags diagnos? Det ska ändå mycket till innan han lyckas, särskilt som mammor ofta anses viktiga för barnens anknytning som den som oftast står barnen närmast.

Det är en NPF-diagnos. 

Barnen vet tack och lov att jag älskar dem och de kommer alltid till mig i första hand om det är något, så innerst inne vet de nog vem som finns där för dem även om deras pappa baktalar mig och de ibland kan upprepa saker han säger om mig som det vore sanningen. 

• Anonym (Pfft)
    Anonym (O) skrev 2024-10-27 14:55:37 följande:

Det är en NPF-diagnos. 

Barnen vet tack och lov att jag älskar dem och de kommer alltid till mig i första hand om det är något, så innerst inne vet de nog vem som finns där för dem även om deras pappa baktalar mig och de ibland kan upprepa saker han säger om mig som det vore sanningen. 

Ja, beroende på hur svår diagnosen/symptomen är så kan det ju vara något han försöker använda emot dig, men det skulle en smart advokat snart vända till diskriminering om argumentet endast vilar på att du har en diagnos utan att den går ut över barnen.
Svar på tråden Otrogen