Anonym (Pfft) skrev 2024-10-27 11:44:48 följande:
Finns ingen anledning att vara trogen mot en som misshandlar en. Lämna honom istället. Han kommer inte att kunna ta barnen ifrån dig. Om du tror att han kommer att göra barnen eller dig illa så kontaktar du kvinnojouren.
Jo det kommer han kunna göra. Jag har skrivit om honom här innan och han är kapabel till ALLT. Han är narcissist ut i fingerspetsarna och har samlat bevis på att jag misshandlar barnen under flera år (jag har aldrig misshandlat dem eller gjort dem illa alls, men han har fotat när de har blåmärken osv och spelat in videoklipp när han fått dem att säga att jag orsakat det). Den här mannen är riktigt sjuk. Kvinnojouren kommer inte kunna göra nånting åt honom, jag har redan varit i kontakt med dem. Han kommer att förstöra mitt liv har han sagt och han räds inte att ta med barnen i fördärvet. Han kommer att göra allt för att få rätt.
Han behandlar mig extremt respektlöst inför barnen varje dag och säger åt dem att jag vill dem illa. Han indoktrinerar dem. Han buffar aggressivt in mig i väggen hemma när barnen inte ser, sen håller han näven ovanför mig som att han ska puckla på mig och skrattar åt mig hånfullt. Då har jag tagit tag i hans arm för att dra den ifrån mig och råkat riva honom. Detta har han samlat som bildbevis på att jag misshandlar honom.
Om något barn gråter eller skriker utomhus eller där någon utomstående kan höra har han vid flertalet tillfällen sagt högt så de andra ska höra att jag ska sluta göra illa barnen.
Detta är en man som är farlig det och extremt manipulativ. Jag vet att han tror sig ha rätt att behandla mig såhär eftersom jag inte haft någon vuxen man i min omgivning (ingen pappa, bror eller dylikt). Med andra ord bara kvinnor som han är starkare än. Han har till och med sagt detta rakt ut till mig.
Jag har försökt både spela in och filma honom, men han fattar direkt när något sådant är i görningen och ändrar tonläge eller säger saker om mig som tar bort allt förtroende för mig som person.
Jag vet att jag behöver lämna honom, men det får absolut inte vara en impulshandling. Det måste vara genomtänkt och jag behöver antagligen mycket hjälp för att inte råka illa ut själv eller bli av med barnen.