Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Stressad & deprimerad

Har du kontakt med vården? Låter som att du behöver terapi och eventuellt medicin. 

• Anonym (?)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-10-27 08:38:55 följande:
    Börjat med medicin men blivit värre sen dess, förstår att det tar ett tag , men just nu försöker jag bara överleva dagarna. 
    Gur längesen var det du började med medicinen? Antidepressiva ger ibland en dipp innan det vänder. Man kan alltså må sämre i början. 

Försök att inte grubbla så mycket på stora frågor när du mår såhär. Ibland är det bättre att distrahera sig med t ex en film. Tänd ljus och ta hand om dig själv lite extra. Stå ut tills medicinen får effekt och du ev får hjälp genom terapi.
  • Anonym (?)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-10-27 09:16:01 följande:
    2-3 veckor sedan började jag. Det är så svårt att se att det blir bättre just nu. men Jag måste kämpa för min familj! även om det känns hopplöst.
    tackHjärta , ska försöka , så svårt att sluta grubbla, försöker bara hitta lösningar men finns inga .. är helt slut.
    Då finns det en stor chans att medicinen kommer att hjälpa dig! Det kommer att bli bättre och då är du bättre rustad att hitta svaren på dina livsfrågor. 
Svar på tråden Stressad & deprimerad