Ensam hela dagarna
Hej på er!
Kort förklarat lider jag av en svår social ångest som gör att jag inte kan ta mig någonstans, har begränsad kontakt med andra människor och noll vänner kvar. Jag har min sambo, men han jobbar kvällar. Och ja jag har sökt ofantligt mycket psykisk hjälp men blir konstant nekad av psyk då de inte har plats för mig.
Jag går runt ensam hemma 99% av dygnet (om jag inte går till tvättstugan 1 gång i veckan). Mer än så lämnar jag inte mitt hem.
Pluggar hemifrån på universitet fulltid, städar, tvättar, tar hand om vår katt. Men än så är det inte. Jag blir GALEN av att bara gå runt hemma.
Har inte jobbat sen 2020 då jag började studera igen, vilket var det värsta beslutet jag kunnat ta. Nu är jag fast i min ångest istället..
Jag hade gärna tagit ett jobb vid sidan av men det finns inte så mycket alternativ i min stad, samt att jag behöver kunna hantera min sociala fobi då.
Har ni några tips på vad jag kan hitta på om dagarna? Jag ser verkligen ingen framtid som det är nu. Kommer liksom aldrig någonstans för jag bara går runt och väntar på att få hjälp för min ångest.
Jag går på antidepressiva redan, har haft 5 omgångar KBT och en massa snack om annat. Men det leder som sagt aldrig någonstans. Jag behöver TVINGAS ut för att något ska hända.
Förra året gav jag upp, ett självmordsförsök senare och jag har fortfarande inte fått någon hjälp. Jag blir galen av detta.