• Anonym (Mamman)

Blev utskälld för att dottern sparka en gubbe

Gick idag med dottern som knappt är 2 år på en gata med massor med folk. Dottern sitter med huvudet i en vagnen framåt och tittar på folk. Jag hade min mamma med mig som fick problem att andas och behövde ta sin medicin. 

Det är mycket folk som går där och jag körde upp vagnen mot ett husvägg Och vinkla vagnen så den skulle ta så lite utrymme som möjligt. Så min mamma skulle kunna ta sin medicin. 

En man ställer sig då precis framför min dotters fötter och hon börja sprattla med benen och kommer åt mannen. Han ryter då att jag ska be barnet att sluta sparka och säger massa otrevliga saker. Jag svarade honom att han bara kan gå två steg framåt så kommer inte min dotter att nå honom och då blev han skogstokig istället. 

Han menade att det var min uppgift att se till att min dotter inte skulle sparka honom. Inte att han skulle behöva flytta ett finger för att inte bli attackerad. 

Är detta verkligen rimligt? 

• Svar på tråden Blev utskälld för att dottern sparka en gubbe
  • Anonym (Wow)

Förstår inte varför han ställde sig så jäkla nära henne? En tvååring har inte ens långa ben.

Knäpp gubbe.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (KK)
    Anonym (Mamman) skrev 2024-10-27 00:32:23 följande:
    Självklart vill jag inte att hon sparkar folk. Jag hade däremot flyttat oss så vi inte skulle blockera för folk som gick förbi. Ställde vagnen där vi var helt själva. Han behövde inte ställa sig precis där. Gatan va gigantiskt lång?. kände mig dessutom orolig för min mamma. Det blir som att hon andas genom ett sugrör vilket är mycket obehagligt 
    Du gjorde vad du kunde och gubben förstår noll om barn. Släpp det. Okunnig, inflexibel gubbstrutt. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Äpple och päron)
    Anonym skrev 2024-10-26 23:53:28 följande:
    Nej, attackerad måste man väl ändå acceptera att bli? Det är ju ändå inte hans gata liksom.
    Samma om det hade varit ett ungdomsgäng som sparkat ner honom. Vad skulle han där att göra?
    Wow! Jag har aldrig inser att ett tvåårigt barn i barnvagn kan göra samma skada på en människa som ett helt ungdomsgäng kan göra. Tack för att du öppnade mina ögon. Nu förstår jag varför det finns så många rättsfall där ett barn i barnvagn har misshandlat en person så illa, så att man kan tro att det var ett ungdomsgäng som slagit ner offret. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Kul)
    Anonym (Mamman) skrev 2024-10-26 19:09:40 följande:
    Blev utskälld för att dottern sparka en gubbe

Gick idag med dottern som knappt är 2 år på en gata med massor med folk. Dottern sitter med huvudet i en vagnen framåt och tittar på folk. Jag hade min mamma med mig som fick problem att andas och behövde ta sin medicin. 

Det är mycket folk som går där och jag körde upp vagnen mot ett husvägg Och vinkla vagnen så den skulle ta så lite utrymme som möjligt. Så min mamma skulle kunna ta sin medicin. 

En man ställer sig då precis framför min dotters fötter och hon börja sprattla med benen och kommer åt mannen. Han ryter då att jag ska be barnet att sluta sparka och säger massa otrevliga saker. Jag svarade honom att han bara kan gå två steg framåt så kommer inte min dotter att nå honom och då blev han skogstokig istället. 

Han menade att det var min uppgift att se till att min dotter inte skulle sparka honom. Inte att han skulle behöva flytta ett finger för att inte bli attackerad. 

Är detta verkligen rimligt? 

Bra sagt av dig ..
    . Jag svarade honom att han bara kan gå två steg framåt så kommer inte min dotter att nå honom och då blev han skogstokig istället. 

:D
  • EnAnonumius
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 01:46:49 följande:
    Det heter "äpplen" i plural.
    Intresseklubben antecknar...
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Äpple och päron)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 01:46:49 följande:
    Det heter "äpplen" i plural.
    Tack för ditt meningslösa svar i detta fallet. Nu syftade jag på frukterna. Jag valde två frukter. Ett äpple. Ett päron. På vilket sätt är det viktigt för dig att jag skriver min påhittade nick i plural? Om jag vill skriva i singular är det väl upp till mig? Men nästa gång jag ska skriva ut två random frukter, lovar jag att skriva dessa i plural, eftersom det är så viktigt för dig att ett äpple och ett päron alltid kommer minst två av varje.
  • EnAnonumius
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 02:41:47 följande:
    Nej. Det gör jag inte heller. Jag beter mig som ett rövhål mot FL-medlemmar.
    Vad har du för anledning att bete dig som ett rövhål mot folk?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Blev utskälld för att dottern sparka en gubbe